Budowa community

Home / Budowa community

Budujemy community wokół idei, tematów, marek i firm, zarówno o zasięgu lokalnym, jak i krajowym oraz europejskim.

Mamy doświadczenie w tworzeniu społeczności skupionych wokół różnorodnych obszarów np. technologie IT, entrepreneurship, UX & design.

Cele

Budowa społeczności wokół marki, firmy, produktu wspiera realizację celów biznesowych:

  • zwiększa rozpoznawalność i popularność marki,
  • umożliwia budowę bliskich, bezpośrednich relacji z członkami community np. potencjalnymi pracownikami firmy,
  • pozwala na budowę wizerunku firmy, jako nowoczesnej, bardziej przystępnej i przyjaznej,
  • zwiększa zaangażowanie pracowników, dzięki poczuciu przynależności i dumy,
  • zwiększa dopasowanie oferty i działań firmy do potrzeb i oczekiwań klientów, dzięki bezpośredniemu kontaktowi z odbiorcami.

Dla kogo

Dla wszystkich firm (zarówno małych, średnich i dużych przedsiębiorstw, jak i startupów oraz korporacji), które:

  • szukają nowoczesnych narzędzi i metod promocji, budowy marki i jej rozpoznawalności,
  • szukają wsparcia w realizacji celów biznesowych (marketingowych, sprzedażowych, HRowych, etc.),
  • szukają powiewu świeżości w działaniach marketingowych i brandingowych,
  • chcą zwiększyć zaangażowanie pracowników,
  • pracują zgodnie z metodami Lean Startup i Customer Experience, oraz szukają dróg bezpośredniego dotarcia do odbiorców (np. klientów, potencjalnych pracowników, partnerów biznesowych).

Jak budujemy community

Krok 1 - Cel i grupy odbiorców

Ustalenie celu jest jednym z najważniejszych elementów procesu budowy community. W zależności od tego, czy celem będzie promocja produktów firmy, czy marketingowe wsparcie rekrutacji, a może ogólny branding, działania składające się na tworzenie społeczności będą inne. Różnić się będą grupy odbiorców, które chcemy zaangażować, ich potrzeby, problemy, których rozwiązań szukają.

Krok 2 - Zasięg i forma

Ustalone cele i grupy odbiorców, determinują zasięg i formę tworzenia community. Przykładowo: jeśli celem jest rekrutacja programistów Ruby w Krakowie, to zasięg będzie obejmował Małopolskę, a  formy działania mogą być różnorodne, np.: meetupy, hackathony, coding dojo, eventy integracyjne. Na tym etapie opracowujemy również analizę communities obecnych już na rynku i szukamy formy i wartości, które wyróżnią społeczność na tle innych.

Krok 3 - Budowa community

Na tym etapie opracowujemy plan budowy community. Obejmuje on estymowane koszty, harmonogram działań, a także listę zasobów potrzebnych do realizacji postawionych celów. Ustalamy zakres i skalę, w której firma chce się angażować w budowę community, a także czy brand społeczności ma nawiązywać bezpośrednio do promowanej marki. Po akceptacji, wdrażamy ustalony plan, a także na bieżąco go udoskonalamy.

Tworzymy różnorodne community

Meetupy


Konferencje


Eventy (np. hackathony, open space technology)


Społeczności internetowe


Społeczności w Social Media


Społeczności profesjonalne


Co o nas mówią

Joanna jako pomysłodawczyni serwisu TutNinja – skupiającego społeczność młodych oraz bardzo doświadczonych designerów wykonała kawał dobrej roboty i do dzisiejszego dnia podziwiam ją za niezwykłą determinację w osiągnięciu tego celu. Unikatowy pomysł oraz charakter miejsca tworzonego przez grafików dla grafików ściągnął duże ilości entuzjastów, którzy zachęceni przyjazną atmosferą bardzo mocno włączyli się w dalsze budowanie tego serwisu. Regularnie tworzone materiały edukacyjne/tutoriale/stały feedback od mentorów czy skrupulatne dbanie o merytoryczny poziom portalu zaowocował rozwinięciem się wielu graficznych talentów z powodzeniem odnoszących sukcesy w branży designowej.

Joanna należy do tych osób, które są wyśmienitymi słuchaczami oraz badaczami, roztaczają wokół siebie pozytywną aurę, potrafią skupiać wokół siebie ludzi i jest to obojętne czy na żywo czy przez internet – nieprzerwanie inspirują swoją postawą do ciągłego samorozwoju.

Marcin Janas, UX/UI Designer w Monterail (członek społeczności, TutNinja)

Co o nas mówią

Społeczność TutNinja była wyjątkowym miejscem dla mnie i wielu innych designerów. Tworzyli ją początkujący projektanci, pragnący zgłębić tajniki designu oraz profesjonaliści, chcący podzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem. Portal i forum były chętnie odwiedzane oraz stanowiły doskonałą bazę artykułów, tutoriali i materiałów. Powstanie TutNinjy nie byłoby możliwe bez ciężkiej pracy, wiedzy i umiejętności Joanny Ostafin, która była jednym z głównych „ojców” sukcesu.

Anna Reklińska, wykładowca w Wyższej Szkole Europejskiej (członek społeczności, TutNinja)

Co o nas mówią

Trudno wymarzyć sobie lepszy Samorząd Studencki niż ten, z którym miałam przyjemność pracować na Wyższej Szkole Europejskiej. Joanna Ostafin i Mateusz Mularz, którzy go godnie reprezentowali, byli znakomicie zorganizowany, z mnóstwem niestandardowych i oryginalnych pomysłów oraz kreatywnością wybijającą się poza przeciętność. Pracowali z ludźmi i dla ludzi, skutecznie budując społeczność akademicką i rzetelnie wykonując projekt za projektem. Ich otwartość, pozytywna energia. chęć do współpracy i ciekawość świata naprawdę może zaimponować.

Zuza Komornicka, wykładowca w Wyższej Szkole Europejskiej (Pełnomocnik Rektora ds. Działalności Studenckiej, Samorząd Studentów WSE)

Co o nas mówią

KID to świetna inicjatywa łącząca osoby, które chcą się rozwijać w podobnym kierunku, ale spektrum jej działania wcale nie jest wąskie. Warsztaty są dynamiczne i angażują ludzi z lokalnej społeczności, którzy chętnie dzielą się swoimi doświadczeniami. KID to również ludzie, którzy słuchają się nawzajem i dostosowują plany do potrzeb i preferencji uczestników. Niech to trwa!

Joanna Łuczyńska, UX/UI designer w Idium AS (Uczestnik warsztatów, Krakowska Inicjatywa Designerska)

Co o nas mówią

KID to fantastyczny projekt wymiany wiedzy oraz otwierania nowych dróg zawodowych i twórczych. Asia z sercem i zapałem wspiera prelegentów i magicznie usuwa wszystkie organizacyjne przeciwności po drodze. Udział w Inicjatywie to dla mnie wielka radość i satysfakcja. 

Hanna Pietrzak, EDISONDA (Trener, Krakowska Inicjatywa Designerska)

Co o nas mówią

Miałem przyjść tylko na godzinę, max dwie. Zostałem na cały dzień wydarzenia i networking po :) Było to niezwykle inspirujące wydarzenie, wychodzę z niego z wieloma nowymi pomysłami, poznałem wiele interesujących osób. A otwarta formuła wydarzenia – Open Space Technology, i zespół, który je organizował, powodują, że śmiało mogę polecić jego kolejną edycję.

Marek P. (uczestnik, Open Your Mind to Astia)

Co o nas mówią

Interesting and broad in a sense, that discussions were not restricted by programming only (even though I personally would still prefer more pragmatic/programmatic stuff). Thanks a lot and looking forward for the next meetup :)

Andrey D. (uczestnik, meetup Krakow Ruby User Group)

Co o nas mówią

Thanks for the great meetup!

Yesterday was my first time joining the KRUG and I really enjoyed the conversations (the lean coffee format worked really well).

Przemek K. (uczestnik, meetup Krakow Ruby User Group)

Co o nas mówią

To najbardziej profesjonalny, najlepiej zorganizowany meetup, na jakim byłem. A w Krakowie dużo się dzieje i uczestniczę w wielu wydarzeniach!

Przemek (Uczestnik, meetup Project: People)

Co o nas mówią

Dziękuję za wczorajszą bombę inspiracji i networking! Było wspaniale! Oby więcej takich spotkań z tak wyjątkowymi ludźmi :)

Zuza Komornicka (Speaker i uczestnik, meetup Project: People)

Współtworzyliśmy wiele społeczności


Zapraszamy do współpracy :)

Jesteś zainteresowany/a współpracą z nami?
Porozmawiajmy o tym, w czym możemy Ci pomóc!

hello@projectpeople.pl
+48 601 429 139

Zapraszamy na kawę :)
Project: People
ul. Przemysłowa 12 (hub:raum)
30-701 Krakow

Pełny kontakt >>

Jak masz na imię?

Jaki jest Twój adres e-mail?

Opowiedz nam o swoim projekcie :)