Raport: EdTech i nowe technologie w branży edukacji (2021) - Krajobraz branży, trendy, historie sukcesu

Pobierz raport (za darmo!)

Jak opracować raport? Content marketing oparty na badaniach

raport jak opracować

 

Jak pracowaliśmy nad raportem EdTech i nowe technologie w branży edukacji? Przeczytaj w skrócie o naszym procesie!


9 kroków do powstania raportu, czyli jak wykorzystać umiejętności badawcze w content marketingu

 

👉 Benchmarking

Pracę nad naszym raportem rozpoczęliśmy od sprawdzenia, jakie raporty na temat branży edukacji w Polsce i na świecie powstały do tej pory. To pozwoliło nam rozeznać się w tematach, które są dla tej grupy docelowej naprawdę ważne. Dzięki temu ustaliliśmy też, co nie zostało jeszcze zbadane i gdzie jest nisza. 

 

👉 Desk research

Na tym etapie przeprowadziliśmy research i analizę informacji o grupie docelowej, które są dostępne w sieci. Szukaliśmy informacji o problemach odbiorców w tematycznych grupach dyskusyjnych, portalach branżowych i źródłach naukowych. Ten etap można nazwać też netnografią. 

 

👉 Warsztat koncepcyjny 

W naszych pracach przyszedł i taki moment, kiedy nie wiedzieliśmy, co dalej – nasza grupa docelowa wydawała się nieuchwytna. Problem rozwiązaliśmy warsztatem koncepcyjnym, na którym – m.in. dzięki koncepcji Jobs to be done – wypracowaliśmy kolejne hipotezy na temat grupy, zawęziliśmy ją i podjęliśmy decyzję o kolejnych krokach. 

 

👉 Ankieta eksploracyjna

…czyli ankieta oparta głównie na pytaniach otwartych, którą rozesłaliśmy do przedstawicieli branży. Pomogła nam poznać język grupy docelowej i jej najważniejsze problemy. Dzięki temu wyeliminowaliśmy z ankiety głównej pytania, które nie były uzasadnione.

 

👉 Ankieta ilościowa

…czyli ankieta właściwa, którą opracowaliśmy na podstawie wcześniejszych researchy. To bardzo ważne, by konstrukcje pytań do takiej ankiety opierać na wiedzy na temat grupy docelowej i przetestować – inaczej możemy mieć do czynienia z sytuacją garbage in, garbage out. Tak też zrobiliśmy. 

 

👉 Wywiady pogłębione

…czyli rozmowy 1:1 z przedstawicielami branży. Były tak inspirujące, że zdecydowaliśmy się je opublikować niemal w całości! (Oczywiście po wcześniejszej autoryzacji ze strony rozmówców). 

 

👉 Analiza materiałów i wnioski

Przeprowadzenie badań i zebranie opinii to nie wszystko. Kolejnym krokiem była analiza informacji, które pozyskaliśmy, oraz wyciąganie z nich wniosków. 

 

👉 Opracowanie treści raportu

Zebrane wnioski i wywiady ułożyliśmy następnie w całą narrację: od ogólnego krajobrazu rynku po szczegółowe wnioski pochodzące od liderów konkretnych przedsiębiorstw. Dodaliśmy też artykuły poradnikowe opracowane przez zespół Project: People. Dzięki temu czytelnik może w krótkim czasie zebrać niezbędne informacje na temat branży. 

 

👉 Projekt graficzny i skład

Na tym etapie zadbaliśmy o to, żeby przygotowaną przez nas porcję wiedzy zapakować w atrakcyjną formę. Szata graficzna raportu jest spójna z materiałami promocyjnymi i landing pagem raportu. 

 

👉 Kampania promocyjna i premiera raportu

Nawet najlepsza praca zdałaby się na marne, gdyby nikt o niej nie usłyszał. Dlatego zawczasu zadbaliśmy o promocję raportu na naszych kanałach i w grupach dyskusyjnych. Zaplanowaliśmy też połączony z premierą panel dyskusyjny, który nie pozwoli raportowi przejść bez echa.

 

Artykuły to za mało?

Chcesz poznać cały proces i dowiedzieć się, jak mógłby wyglądać w Twojej organizacji?

Umów się na bezpłatną konsultację

Uwielbiamy ciasteczka!

Nie wierzysz? Odwiedź nas w naszym biurze i sprawdź! Ciasteczka serwujemy z pyszną kawą. Dowiedz się więcej

Zgoda