Case Studies

50% większy zasięg w 3 miesiące – Personal Branding dla CEO firmy Wiecznie Biała

To nie będzie nasze typowe case study. Jesteśmy #lean i przy realizacji projektów stosujemy pewną dozę elastyczności. Jeżeli czytasz nasze artykuły regularnie to z pewnością już to wiesz. 🙂 O czym będzie ten tekst? O realizowanej przez nas komunikacji marki w stylu less waste i kanale personal brandingowym, którego właścicielka, dzięki naszej pomocy, w niecałe trzy miesiące zyskała ponad 2500 wartościowych kontaktów. Poznaj Wiecznie Białą, firmę, którą napędza dbanie o naszą planetę. 

Czym dla Ciebie jest firma, którą stworzył*ś? To pytanie często pojawia się w podcastach, programach telewizyjnych czy audycjach. Odpowiedzi są różne, ale często łączy je jedno – sentyment (?) a może nawet uczucie (?), którym założyciele darzą swoją markę. Jedni przysypują swoje pierwotne ideały stosami papierów i kierują się trendami, dążąc do dopasowania produktu do obecnego świata. Drudzy natomiast pielęgnują swoją wizję, rozbudowują ją i rozwijają, pozostając wiernymi swoim pierwszym założeniom. Tak też zrobiła założycielka Wiecznie Białej, firmy o bardzo dużych ambicjach i ukierunkowanych zdolnościach. Marka znana jest jako second hand, który powstał po to, aby dawać drugie życie sukniom ślubnym, ale nie tylko. Zespół tworzący tę firmę specjalizuje się również w organizowaniu festiwali i swoimi działaniami pokazuje, że ma duży apetyt na kolejne kawałki tortu z wyczuwalną nutką nowych technologii. 

 

Komunikujemy “coś więcej” 

Od samego początku wiedzieliśmy, że ta współpraca będzie opierała się na komunikacji marki, ale z dużym naciskiem na nagłośnienie jej misji i wartości. Wiecznie Biała została stworzona dla panien młodych, które chcą wyglądać olśniewająco bez obciążania Matki Ziemi swoimi decyzjami. Jak to działa? Platforma www.wieczniebiala.pl powstała po to, aby umożliwić sprzedaż oraz zakup sukien ślubnych. Nie jest tajemnicą, że najczęściej biała kreacja służy pannie młodej tylko raz, w wyjątkowych okolicznościach kilka razy, jeżeli weźmiemy pod uwagę sesje zdjęciowe. CEO Wiecznie Białej, chce chronić naszą planetę poprzez zapobieganie tworzeniu nowych materiałów i nadmiernej produkcji odzieży. Stąd pomysł na second hand w branży ślubnej. 🙂 Projekt działa w obszarze e-commerce, ale kilka razy w roku ( w zależności od sezonu) można zobaczyć również produkty na żywo, podczas wyjątkowego festiwalu. Wydarzenie przyciąga tysiące kobiet, którym ekologia jest równie bliska. 

 

 

Jakie było nasze zadanie przy tym projekcie? 

  • budowa komunikacji, która pokaże, że Wiecznie Biała jest firmą z misją, 
  • wsparcie skuteczności komunikacji CEO Wiecznie Białej, w celu poszerzenia sieci kontaktów i nawiązania nowych, wartościowych relacji biznesowych.

 

Bez szycia – tylko konkrety 

Sukienka długa czy krótka? Nie rozstrzygniemy tej bitwy gustów, która toczy się od zarania dziejów. Ale mogliśmy za to przygotować skuteczną komunikację, dzięki której zwiększyliśmy zasięgi, osiągając cele wypracowane wspólnie na kick-offie. Pod nasze skrzydła trafiła komunikacja na profilu klienta oraz zadanie polegające na wypracowaniu stylu komunikacji Personal Brandingowej. 

Komunikacja została zbudowana na idei #lesswaste. Tworząc treści na profil klientki, opieramy się na wartościach takich jak inne, znane marki dokładając do tego dużą garść informacji związanych z ekologią i ratowaniem naszej planety. Promujemy nie tylko festiwal i markę, ale również zwracamy uwagę na aspekty, które mogą przyczynić się do ograniczenia nadmiernych produkcji i zatruwania atmosfery.  Zależy nam na pokazaniu, że każdy może dbać o środowisko i można to zacząć robić, choćby zaraz, małymi krokami i pozornie nic nieznaczącymi czynnościami.  

Naszymi działaniami wpływamy nie tylko na zwiększanie zasięgów i pozycjonowanie wizerunku marki w Internecie, ale też na świadomość jej odbiorców, którym również zależy na przyszłości planety. Dlatego też, co jakiś czas w copy przemycamy wątek recommerce. Czym jest w praktyce to zjawisko? Najprościej tłumacząc, jest to dawanie przedmiotom drugiego życia, czyli umożliwianie “im” ponownego pojawienia się na rynku i trafienia do nowych właścicieli. Bardzo budujący jest fakt, że coraz więcej firm – zarówno dużych, jak i małych – decyduje się na ten krok widząc potrzebę uwzględnienia tego segmentu w swoich działalnościach. 

 

Zakres współpracy

  • Wypracowanie skutecznej komunikacji na kanale Personal Brandingowym 
  • Automatyzacja wybranych procesów 
  • Rozszerzenie sieci kontaktów na LinkedIn (profil CEO Wiecznie Białej) 
  • Budowanie świadomości marki wśród odbiorców 
  • Budowanie wizerunku marki w sieci 
  • 4 posty miesięcznie na profilu Personal Brandingowym

 

Jakie treści publikujemy? 

  • duży nacisk postawiliśmy na aktualności. Reagujemy na to, co się dzieje na świecie i w branży. Staramy się komentować zjawiska zgodnie z ideą marki.
  • promujemy Festiwal Sukien Ślubnych, autorskie wydarzenie CEO Wiecznie Białej. Jest to jedyny taki event w Polsce. 
  • podkreślamy, jak ważne jest ekologiczne podejście i to, że każdy z nas ma wpływ na losy naszej planety. 
  • piszemy o recommerce, zaznaczając, że jest to proces coraz bardziej powszechny i znany, zarówno mniejszym, jak i większym markom. 

 

Jakie osiągamy wyniki?

Zwiększyliśmy zasięg kanału o 50%, posty docierają do większej liczby osób niż przed rozpoczęciem współpracy. W niecałe 3 miesiące kanał personal brandingowy wzbogacił się o ponad 2500 nowych, wartościowych kontaktów. 

 

zwiększenie zasięgu i kontaktów

Jaka jest recepta na sukces w kontekście komunikacji w mediach społecznościowych? Nie zaskoczymy Cię odpowiedzią. Wszystko zależy od produktu, stylu komunikacji i idei, która przewodzi marce. Przy Wiecznie Białej postawiliśmy na autentyczność i nagłośnienie tego, co marka “chce powiedzieć”. Podobne podejście zastosowaliśmy przy rekomendowaniu konstrukcji wiadomości, które CEO Wiecznie Białej wysyła ze swojego konta LinkedIn w celu nawiązania nowych relacji biznesowych. Zadziałało. W niecałe 3 miesiące na kanale Personal Brandingowym pojawiło się ponad 2500 wartościowych kontaktów. Dodane osoby były stricte zainteresowanie działalnością naszej klientki, o czym świadczą również otrzymane od nich odpowiedzi.

 

Abonament na “TAK”  

Współpraca przebiega w ramach abonamentu. Naszymi celami na najbliższe miesiące są:

  1. Prowadzenie skutecznej komunikacji, która dotrze do jeszcze większej liczby osób. 
  2. Zwiększenie zasięgu postów o kolejne punkty procentowe. 
  3. Wzrost świadomości marki w sieci.
  4. Wspieranie działań Personal Brandingowych, doradzanie i pomoc w efektywnej komunikacji, która ma na celu poszerzenie sieci kontaktów. 

 

Zainteresowało Cię to case study? Chcesz dowiedzieć się więcej na temat naszych realizacji? A może zastanawiasz się, w jaki sposób komunikować swoją markę? Napisz do nas, wspólnie znajdziemy rozwiązanie, które w pełni odpowie na Twoje potrzeby. 

Case study to za mało?

Chcesz poznać cały proces i dowiedzieć się, jak mógłby wyglądać w Twojej organizacji?

Umów się na bezpłatną konsultację

Zobacz usługę

Sprawdź, jak wspólnie
możemy przeprowadzić
ten proces w Twojej
firmie

Sprawdź teraz