Case Studies

Jak w miesiąc stworzyliśmy nową platformę sprzedażową dla klienta z branży szkoleń sportowych?

Znasz taką sytuację, gdy zaczynasz współpracę z firmą, która totalnie nie rozumie Twojego biznesu, a co gorsza problemu?

Aby pracować efektywnie i dostarczać realną wartość dla klienta, zawsze rozpoczynamy pracę od jak najgłębszego poznania jego biznesu i potrzeb. W jaki sposób to robimy? Poznaj cały proces na przykładzie realizacji projektu dla Centrum Szkoleń Sportowych.

Klient
Centrum Szkoleń Sportowych
Cel
stworzenie strony internetowej
Okres współpracy
2019
Liczba sprintów
4
Liczba osób w projekcie
2

Centrum Szkoleń Sportowych to zespół ekspertów-pasjonatów nastawionych na przekazywanie wiedzy w oparciu o własne doświadczenie i badania naukowe. Zajmuje się organizacją i prowadzeniem szkoleń w zakresie sportu i dietetyki. W swojej działalności stawia na jakość, autentyczność i atmosferę.

CSS zgłosił się do nas z pomysłem stworzenia nowej strony. W związku z poszerzeniem swojej oferty szkoleniowej główną motywacją naszego klienta było dostarczenie intuicyjnej w obsłudze witryny dla swoich użytkowników i stworzenie miejsca, w którym użytkownik będzie miał dostęp do pełnej oferty Centrum Szkoleń Sportowych

Sprint 1: Poznaj biznes klienta. – Warsztat z klientem, analiza danych zastanych i wywiady indywidualne z uczestnikami szkoleń

Warsztat

Kiedy zaczynamy pracę z nowym klientem pierwszym i najważniejszym krokiem jest dla nas poznanie klienta, jego biznesu i wizji – dlatego projekt rozpoczęliśmy od warsztatów z zespołem Centrum Szkoleń Sportowych. W warsztacie udział wzięły dwie osoby z naszego zespołu, właściciel firmy, dwóch szkoleniowców oraz developer odpowiedzialny za wdrożenie nowej strony.

Czego chcieliśmy się dowiedzieć:

  • kto jaką rolę pełni w zespole i jaką wiedzę może nam dostarczyć na potrzeby projektu
  • jakie są cele indywidualne i wspólne na ten projekt
  • kto jest naszą grupą docelową
  • co jest unikalną propozycją wartości naszego klienta
  • w jaki sposób będziemy współpracować
  • co jest ważne w projekcie dla naszego klienta i dla jego grupy docelowej
  • jaki będzie nasz dalszy plan działania

Jakie narzędzia zastosowaliśmy aby się tego dowiedzieć?

  • Team Canvas
  • Lean Canvas
  • Persona

Chcesz zastosować te narzędzia u siebie? Możesz je znaleźć w naszej bibliotece: http://bit.ly/leanowa-biblioteka

Podsumowanie warsztatu

Dzięki wspólnej pracy z klientem i developerem udało nam się w ciągu jednego dnia odpowiedzieć na pytania, które były niezbędne do dalszej efektywnej pracy. Doprecyzowaliśmy zakres działań oraz zaplanowaliśmy dalsze kroki. Kolejnym etapem była analiza danych zastanych w celu pogłębienia informacji zebranych na warsztacie.

Analiza danych zastanych

Jako że klient zgłosił się do nas w celu zmiany swojej aktualnej strony, mieliśmy możliwość prześledzenia danych dotyczących istniejącej wersji. Do sprawdzenia danych demograficznych odbiorców i konwersji dokonania zakupu użyliśmy Google Analytics, natomiast do śledzenia ruchu na stronie i ścieżki użytkownika wybraliśmy narzędzie Hotjar. Dowiedzieliśmy się, które podstrony i elementy generują największy ruch – interesowało nas jeszcze co sprawia, że użytkownicy poruszają się w taki sposób po stronie i co można zrobić aby pogłębić motywy ich działań.

W oparciu o wiedzę zebraną na warsztatach i podczas analizy danych postanowiliśmy przeprowadzić wywiady indywidualne z użytkownikami. Po co nam w ogóle takie badania? Musimy pamiętać, że dopóki nie zweryfikujemy zebranych informacji z naszą grupą docelową, pozostają one tylko założeniem, którego nie powinniśmy traktować jako pewnik, bo niesie to bardzo duże ryzyko dla naszego projektu. 

Teraz także możesz skorzystać z Business Canvas w swojej firmie. Za darmo

Na jaki adres mamy wysłać narzędzie?



    Zgadzam się na przetwarzanie moich danych osobowych przez Project: People Sp. z o.o. w celu komunikacji marketingowej, a tym samym wysyłania mi newslettera, informacji o usługach, promocjach lub nowościach zgodnie z Polityką prywatności

    Wywiady indywidualne

    Na warsztatach wytypowaliśmy następujące grupy docelowe:

    1. Profesjonaliści – osoby, związane zawodowo ze sportem lub dietetyką

    2. Hobbyści – osoby, które posiadają podstawową wiedzę i są zaciekawieni tematami proponowanymi przez Centrum Szkoleń Sportowych

    Wiedzieliśmy, że nasz klient ma kontakt z uczestnikami swoich szkoleń, dlatego aby jak najszybciej przeprowadzić rekrutację do badań, poprosiliśmy o kontakt do osób, które:

    1. brały udział w szkoleniach CSS więcej niż 3 razy,

    2. brały udział tylko w jednym szkoleniu CSS,

    3. zapisały się na obóz CSS.

    Co się okazało?

    Dzięki wywiadom dowiedzieliśmy się co jest ważne dla naszych użytkowników, czym kierują się wybierając szkolenie i kiedy korzystają ze strony. Uzyskaliśmy także informację, że poziom zaawansowania uczestników w tematyce szkoleń wcale nie miał wpływu na to ile razy zdecydowali się wziąć udział w szkoleniach. Dlatego całą komunikację strony chcieliśmy stworzyć tak, aby odpowiadała jednocześnie na potrzeby profesjonalistów, którzy rozwijają się w celu polepszenia jakości swoich usług jak i pasjonatów, którzy zawodowo nie są związani z branżą.

    Sprint 2: Jak szybko przeprowadzić użytkownika do koszyka? Czyli dlaczego User Experience ma znaczenie. – Architektura informacji, makiety RWD

    Najważniejszy wniosek z wywiadów: grupa docelowa wchodzi na stronę z social mediów w celu zakupu konkretnego szkolenia.

    Co możemy zrobić mając taką wiedzę? Intuicyjną ścieżkę zakupową! Dlatego postanowiliśmy już na stronie głównej zaprojektować wyszukiwarkę szkoleń, a jako główne “Call To Action” całej witryny zastosować przekierowanie do tej właśnie sekcji. Jest to sekcja, która pozwala nam zarówno na dodanie biletu na szkolenie od razu do koszyka, jak i przejście do pełnego opisu szkolenia.

    W całym procesie projektowania makiet i responsywności strony skupiliśmy się na:
    1. Ścieżce zakupowej

    2. Stworzeniu siatki przekierowań i pakietów

    3. Wykorzystaniu rozpoznawalności szkoleniowców

    Kiedy makiety zostają zaakceptowane przez klienta przechodzimy do projektu wizualnego strony.

    Sprint 3 i 4: Be fit – Projekt wizualny strony dopasowany do profilu klienta i jego odbiorców

    Co wyróżnia Centrum Szkoleń Sportowych?

    • jakość
    • autentyczność
    • atmosfera

    Silny personal branding to jedna z wielu rzeczy, które w Centrum Szkoleń Sportowych jest na wysokim poziomie. Biorąc pod uwagę rozpoznawalność szkoleniowców zdecydowaliśmy się zaprojektować design, który będzie pokazywał ich w sposób naturalny, podkreślający autentyczność  – to jak odbierają ich uczestnicy szkoleń. W związku z tym, w designie mocno skupiliśmy się na użyciu zdjęć prowadzących. Chcąc zaprezentować jakość i atmosferę postanowiliśmy wykorzystać fragmenty nagrań ze szkoleń naszego klienta. Po wywiadach z użytkownikami wiedzieliśmy, co jest dla nich ważne w trakcie szkolenia, dzięki czemu wybraliśmy odpowiednie fragmenty nagrań.

    Pracując nad designem udało nam się podkreślić najważniejsze wyróżniki naszego klienta.

    Podsumowanie

    Zrozumienie biznesu, potrzeb klienta i celu jego grupy docelowej w ciągu miesiąca wypracowaliśmy produkt podkreślający wyróżniki naszego klienta i dający realną wartość w postaci intuicyjnej ścieżki zakupowej dla użytkowników strony.

    A co nasz klient sądzi o współpracy?

    “Jeżeli miałbym stwierdzić, z czym kojarzy mi się współpraca z firmą Project People stwierdzam jedno – FENOMEN.

    Firma, w której to KLIENT jest na pierwszym miejscu i dbanie o jego standardy są na najwyższym poziomie. Dziewczyny zanim podejmą jakiekolwiek działania „wchodzą” w życie firmy i dogłębnie sprawdzają jej DNA. Pozwala to dobrać trafne metody oraz narzędzia, z których rodzą się zadowalające projekt.

    Przede wszystkim system pracy nastawiony jest na słuchanie dzięki czemu tworzone treści są starannie dobrane na podstawie działań firmy. Oprócz samej pracy na poziomie są bardzo dobrymi ludźmi. Uśmiech oraz energia to aspekty, które od razu kojarzą mi się z tą marką.

    Cieszy mnie również to, że nie jest to dla nich tylko i wyłącznie praca, a przede wszystkim pasja, przez co nieustannie rozwijają swoje kompetencje.”

    Zobacz projekt na naszym Dribbble.

    Jeżeli myślisz, że to niemożliwe aby zrobić stronę w miesiąc, sprawdź nasze inne case study.

    Case study to za mało?

    Chcesz poznać cały proces i dowiedzieć się, jak mógłby wyglądać w Twojej organizacji?

    Umów się na bezpłatną konsultację

    Zespół projektowy, czyli kto za co odpowiadał

    Autor Case Study

    Pozostali członkowie zespołu

    Joanna Ostafin Co-founder & Lean UX Strategist
    Współzałożycielka Project: People, współtwórczyni Krakowskiej Inicjatywy Designerskiej (KID), organizatorka DesignWays Conf.

    Jako Lean UX Strategist na co dzień zajmuje się... niezgadzaniem się ze swoimi klientami - wspiera ich w zakresie weryfikowania pomysłów na nowe produkty, usługi czy biznesy. Pomaga przejść od “innowacyjnego pomysłu” do “realnego produktu”, walidując założenia w oparciu o swoje kompetencje biznesowe, strategiczne, UX, UI, Service Design oraz Lean.

    Szczerze zakochana w podejściu Lean (Lean Startup & Lean UX & Lean UX Research). Wierzy w warsztaty i kolektywne budowanie projektów, rozwiązywanie problemów czy generowanie pomysłów.