Case Studies

Komunikacyjny plan taktyczny. Content marketing i Personal Branding dla TTMS – Case Study

Czas trwania:

3 miesiące

Liczba sprintów:

12

Personal Branding:

48 postów

Show case:

12 postów

Wpisy na bloga:

4

Rozwiązania low-code oraz aplikacje działające w chmurze coraz bardziej zyskują na popularności. Trend wzrostowy jest wyraźnie widoczny, co potwierdzają raporty. Według prognoz IDC do 2023 roku będzie opracowanych i wdrożonych ponad 500 milionów cyfrowych aplikacji i usług z wykorzystaniem podejść Cloud-Native*. Te liczby robią wrażenie. Wiedzą też o tym nasi klienci, którzy od lat doceniają potencjał takich rozwiązań. 

Jednym z nich jest TTMS – firma o dużych ambicjach giełdowych, która uzyskała najwyższy poziom partnerstwa w Microsoft. Celem całego zespołu, który obecnie liczy ponad 700 osób, jest zmiana świata poprzez tworzenie rozwiązań IT przyjaznych dla środowiska. 

Naszym celem było opracowanie kompleksowej strategii komunikacyjnej dla PowerApps i PowerBI – narzędzi, nad którymi pracuje #PowerTeam TTMS. 

Aplikacje, które zmieniają biznes 

PowerApps to pakiet aplikacji, narzędzi i konektorów, które pozwalają na automatyzację procesów i tworzenie narzędzi na własne potrzeby. W tym rozwiązaniu potencjał odnajdują zarówno developerzy, jak i osoby, które programistami nie są. Dzięki szeregowi reużywalnych bloków i komponentów użytkownik ma możliwość tworzenia narzędzi do wizualizacji procesów, bez konieczności angażowania działu IT. Przy większych zmianach, umiejętności kodowania będą jednak bardzo przydatne, dlatego też PowerApps ma wszechstronne zastosowanie.

PowerBI to wybawienie dla wszystkich osób, które na co dzień pracują z liczbami. Aplikację wykorzystuje się do wizualizacji danych zaciąganych z pliku przez API lub za pośrednictwem dedykowanych konektorów. Bazową wartością zastosowania narzędzia jest interpretacja danych z wielu źródeł, które obrazowane są według wybranego przez użytkownika szablonu.  Dzięki temu przedstawione dane liczbowe są czytelne dla odbiorców i tworzą wartość dodaną m.in. przy prezentacjach czy raportach. 

Zacznijmy od Kick-off 

Na samym początku zorganizowaliśmy kick-off w celu jeszcze lepszego zrozumienia aplikacji. Postanowiliśmy się dowiedzieć, jakie motywacje towarzyszą osobom, które wykorzystują PowerApps lub Power BI w pracy, dlatego też stworzyliśmy mapy empatii, na których klient nanosił swoje uwagi. Pozwoliło nam to ułożyć plan komunikacji wykorzystujący potencjalne odczucia użytkowników. Przygotowane przez nas komunikaty zostały od razu wzbogacone o treści, które odpowiadały na zgłaszane potrzeby, tak jak np. brak wystarczającego wsparcia IT, czy konieczność szybkiej automatyzacji procesów.   


Świetny start. Jakbyśmy mieli zamknąć projekt po pierwszym spotkaniu, to i tak bylibyśmy mądrzejsi – stwierdziła po kick-offie Marlena Momot, Marketing Director w TTMS.

Wpisy blogowe wspierane kampanią ADS 

Zależało nam, aby wszystkie podejmowane działania miały wspólne elementy i wzajemnie się uzupełniały. Dlatego stworzyliśmy komunikacyjny plan taktyczny uwzględniający wszystkie publikacje wraz z kampanią reklamową ADS. Harmonogram contentowy podzieliliśmy na:  

  • artykuły blogowe oraz case study
  • wpisy na showcase
  • wpisy personal brandingowe (dla każdej z 3 osób powstał oddzielny plan contentowy)

Content planowaliśmy bardzo szczegółowo. Każdy wpis został przygotowany w oparciu o dane z pliku, które podzieliliśmy na kilka kategorii: 

  • Persona – przy opisywaniu odbiorcy docelowego uwzględniliśmy również zajmowane stanowisko oraz zainteresowania w zakresie tematyki biznesowej, czyli jakie informacje będą dla tej osoby przydatne i interesujące 
  • Tematyka – w tym punkcie każdorazowo wskazywaliśmy zakres, jaki ma obejmować dany tekst lub wpis 
  • Szczegółowy opis – zawarliśmy tu główne elementy, na których miał się opierać tekst blogowy,  case study lub wpis na social media 
  • Feedback – miejsce, w którym klient mógł dodać swoje uwagi oraz sugestie dotyczące proponowanej tematyki 

W tekstach blogowych i case study zarówno w pierwszym, jak i drugim miesiącu współpracy zaproponowaliśmy dwa wpisy dla konkretnej persony – dyrektora sprzedaży. Materiały zawierały odpowiedzi na pytania, których szukają przedstawiciele danej grupy docelowej. w kontekście użyteczności i zastosowania aplikacji. W trakcie współpracy abonamentowej stworzyliśmy 4 teksty w języku polskim oraz 4 po angielsku. Wdrożenie treści w witrynie WordPress Klienta również było po naszej stronie. W celu spójności komunikacji stworzyliśmy również posty na showcase.

Organiczne działania wsparliśmy kampaniami ADS, do których ułożyliśmy strategię, przygotowaliśmy content oraz kreacje. Design został oparty na Brandbooku klienta.  

Wykorzystanie kampanii ADS miało na celu wspieranie publikacji na blogu, profilu showcase firmy oraz treści personal brandingowych. Dlatego też treści reklamowe powstały w oparciu o tematykę zaplanowaną na inne kanały. Dzięki temu uzyskaliśmy spójną kampanię, która miała wiele punktów styku. Posłużyło to również do stworzenia skutecznego lejka sprzedażowego. 

Użytkownikowi, który np. otworzył wpis na blogu, wyświetlały się reklamy w wyszukiwarce Google dotyczące aplikacji klienta a także wpisy na LinkedIn i innych kanałach. Odbiorca zapoznawał się z produktem przedstawionym w różnych odsłonach a my osiągnęliśmy zamierzony cel – zwiększyliśmy świadomość marki wśród grupy docelowej. 

Personal Branding to solidny fundament 

Personal Branding był nieodłączną częścią prowadzonej kampanii i w dużej mierze przełożył się na jej sukces. Klient wytypował trzy czołowe osoby z zespołu, dla których stworzyliśmy całą koncepcję komunikacji na ich prywatnych kanałach. Zależało nam na tym, aby zarówno treści, jak i grafiki były dopasowane do oczekiwań odbiorców danych kont.  


Bardzo dużo nas nauczyliście, dostaliśmy narzędzia, z których możemy korzystać i jesteśmy mądrzejsi o rzeczy, o których nie mieliśmy pojęcia – podkreśla klient.

Treści Personal Brandingowe były dopasowane do określonych profili. W pierwszym miesiącu dla każdej osoby zarekomendowaliśmy po 8 postów. Ułożyliśmy plan i przekazaliśmy inspiracje. Chcieliśmy pokazać wartość produktów, ale również podkreślić eksperckość pracowników i opowiedzieć o ich roli w firmie. Warto podkreślić, że dla każdej osoby powstała oddzielna linia komunikacyjna, postawiliśmy mocny nacisk na personalizację, ponieważ wiemy, że takie treści cechują się największą skutecznością. Dzięki solidnej i konsekwentnie realizowanej koncepcji komunikacyjnej członkowie zespołu TTMS poszerzyli swoje sieci o nowe, wartościowe kontakty. 

Podsumowanie projektu 

Dla TTMS zrealizowaliśmy projekt content marketingowy opierający się o Personal Branding czołowych osób w zespole. Przygotowaliśmy koncepcje oraz plany komunikacyjne dla: 

  • publikacji na profilu showcase,
  • wpisów blogowych,
  • kampanii ADS,
  • 3 osób w kontekście Personal Brandingu. 

Do tego stworzyliśmy kreacje i na koniec przedstawiliśmy statystyki oraz podsumowanie naszych działań. 

Największym wyzwaniem przy tym projekcie była właśnie mnogość materiałów i grup docelowych. Każdy członek zespołu kierował treści do innej persony, więc przygotowanie contentu oraz planu komunikacyjnego wymagało od nas bardzo dużego researchu oraz wnikliwego zrozumienia produktu. Wykonaliśmy ten plan w 100%. 

Bardzo dobre założenia ogólne, zbadanie grup docelowych, wszystko było poukładane, nie mogę wyjść z podziwu jak szybko to zrozumieliście – podkreśliła na spotkaniu podsumowującym Marlena Momot, Marketing Director w TTMS. 

Chcesz dowiedzieć się więcej o naszych realizacjach? Zapraszamy do zakładki Case Study i obserwowania naszych kanałów, a jeżeli masz jakiekolwiek pytania –  skontaktuj się  z nami. 

 *https://www.idc.com/research/viewtoc.jsp?containerId=US45599219, dostęp z 28.06.2022 r.

Case study to za mało?

Chcesz poznać cały proces i dowiedzieć się, jak mógłby wyglądać w Twojej organizacji?

Umów się na bezpłatną konsultację

Zobacz usługę

Sprawdź, jak wspólnie
możemy przeprowadzić
ten proces w Twojej
firmie

Sprawdź teraz