Case Studies

Walka z kryzysem w Lean Marketing Sprincie – #FightOrDie

strategia biznesowa

Czy Project: People boi się kryzysu? Po ostatniej akcji przeprowadzonej podczas dwudniowej konferencji Social Media Week Warsaw można tylko potwierdzić, że kryzys nigdy nie był nam straszny i doskonale wiemy, jak sobie z nim poradzić 😉

Kryzys? Jaki kryzys?

Zdania ekspertów na temat nadchodzącego kryzysu są podzielone. Część uznaje, że dane rynkowe świadczą o stałym, powolnym rozwoju rynku i nie dostrzegają kryzysu. Są też tacy m.in. analitycy, którzy przewidzieli kryzys w 2008 roku i widzą analogię do symptomów widocznych już teraz. Ci ostatni twierdzą, że kryzys może nas dotknąć już w 2020 roku. Więcej na ten temat możecie przeczytać m.in. na stronach: Businessinsider i Project Syndicate.

Temat nadchodzącego kryzysu stał się jednak dla nas przesłanką do tego, by przypomnieć o konieczności posiadania strategii, która w obliczu kryzysu, może okazać się elementem kluczowym, decydującym o być albo nie być firmy.

#FightoOrDie, czyli nasza walka z kryzysem

W związku z tym przyjęliśmy w Project: People postawę wojownika i obraliśmy sobie na cel zachęcenie firm do działania strategicznego. Jak? Z okazji jednej z największych konferencji marketingowych w Polsce – Social Media Week Warsaw organizowanej przez Social Media Now, przeprowadziliśmy kampanię, która mówiła o strategiach, które firmy mogą obrać w odpowiedzi na kryzys. Motywem przewodnim akcji stał się film Rocky. Rękawice bokserskie poszły w ruch i w tygodniowym sprincie zaplanowaliśmy i zrealizowaliśmy kampanię edukacyjną pod hasłem #FightOrDie.

#FightOrDie w tydzień

Tworząc kampanię skorzystaliśmy z naszego autorskiego procesu Lean Marketing Sprint. W ciągu dokładnie 6 dni przygotowaliśmy i przeprowadziliśmy całą akcję.  Lean Marketing Sprint zasadza się na kilka zasadach:

1. Motyw przewodni

Kampania powinna mieć nośny i zrozumiały dla wszystkich motyw przewodni. W przypadku tej kampanii była to walka bokserska. A jej symbolem stały się rękawice. Dlaczego rękawice? Rękawice bokserskie to motyw walki, niepoddawania się i ciężkiej pracy. W ten sposób chcieliśmy pokazać naszą walkę z kryzysem. Zaprezentować się w rękawicach, którymi mocno i skutecznie walczymy z nim, aby pokonać go ostatecznym, silnym ciosem, czyli strategią.

W oparciu o to stworzyliśmy wszystkie materiały wizualne: landing page, video, grafiki, etc.

https://www.youtube.com/watch?v=GC2TTlykvmo

2. Zaangażowanie społeczności

W ramach kampanii zaangażowaliśmy zarówno firmy będące obecne na konferencji #SMWWarsaw, ale też ich uczestników. Firmy przed konferencją otrzymały paczki z rękawicami, z zaproszeniem do dołączenia do akcji i zaprezentowania tego jak pomagają walczyć z kryzysem na stronie www.fightordie.pl

Uczestników konferencji angażowaliśmy w trakcie trwania wydarzenia poprzez zaproszenie do zdjęcia z rękawicami, podjęcie walki z innymi uczestnikami w formie zabawy, dyskusji z partnerami konferencji o tym, jak walczyć z kryzysem.

3. Skupienie na wybranych kanałach

W ramach akcji skupiliśmy się na działaniu w kilku wybranych kanałach marketingowych. Większość naszej energii włożyliśmy w mocne przełożenie na Twitterze i Instagramie. W osiągnięciu zasięgów pomogło nam zaangażowanie prelegentów, uczestników i partnerów konferencji, którzy nie tylko sharowali posty, ale też postowali swoje własne materiały z akcji (video, gify, zdjęcia).

Rezultat

Rezultat był imponujący – w ciągu zaledwie 6 dni zrealizowaliśmy kampanie, która zawojowała Instagrama i Twittera w trakcie trwania konferencji, pozyskała świetnych partnerów (m.in. Social Media Now, SMSAPI, More Bananas, Leaders Island, Grupa 3S, Simplinves, Sentimenti, Brand24, Monika Czaplicka (czaplicka.eu), Mateusz Muryjas (Analityczny.it), Franciszek Bazyli Georgiew i Daniel Kot (Social Tigers), Piotr Chmielewski (Social Media Now), Marek Oczkowski (SMSAPI), Patrycja Górecka-Butora (Whitepress), Szymon Mierzwa, Rafał Myślinski (Suchar Codzienny), Wizualna Strona Karoliny, Paulina Worożbit, Dominika Pliszka, Ilona Sieradzka, Edyta Krzyczman), a także przełożyła się na konkretne zapytania dotyczące usług naszych i naszych partnerów. 

Dziękujemy wszystkim partnerom za pozytywną energię i zaangażowanie. Podziękowania również płyną do wszystkich członków zespołu Project: People, którzy wspierali akcje: Paweł Nawara (Design), Paulina Drygała (logistyka), Tomasz Osowski (reklamy).

strategia biznesowa

Kampania #FightOrDie była naszą kolejną już akcja zrealizowaną w Lean Marketing Sprincie, czyli tygodniowym procesie, w trakcie którego możemy zaprojektować i przeprowadzić kampanię marketingową osiągając wyznaczone rezultaty. Jeśli jesteś zainteresowany tematem, zachęcam do przeczytania artykułów, w którym opisaliśmy bardziej szczegółowo sam proces: Marketing w sprincie czyli co można osiągnąć w tydzień, Marketing w sprincie, czyli jak zbudować kampanię marketingową w tydzień czy case study KRKBot poznał wszystkie tajemnice Krakowa.

A jak akcja wyglądała dzień po dniu? Zobaczcie sami!

Dzień 1 

Rozpoczęła się zespołowa dyskusja nad formą i zaprezentowaniem akcji na nadchodzącej konferencji Social Media Week Warsaw, na którą wybieraliśmy się prawie całym zespołem marketingu. Beata przygotowała szczegółowy plan taktyczny, w którym każdy z nas był przydzielony do określonych zadań. W pierwszy dzień powstał już prosty landing page z opisem akcji, stworzyliśmy listę potencjalnych partnerów naszej kampanii i skontaktowaliśmy się z nimi wysyłając krótką zajawkę mailową. W międzyczasie zostały zakupione rękawice bokserskie, które wysłaliśmy do partnerów kolejnego dnia roboczego z krótkim listem opisującym nadchodzącą kampanię.

strategia biznesowa

Dzień 2

Rękawice zostały wysłane, powstały również materiały graficzne oraz posty na czas trwania konferencji.

Powstała także oferta dla naszych potencjalnych klientów, w której zaproponowaliśmy cztery możliwości walki z kryzysem:
– stworzenie strategii na silną strategię marketingową,
– strategię wejścia na nowy rynek,
– budowę nowego produktu,
– audyt strategiczny i plan naprawczy.

Dzień 3

O poranku nakręciliśmy wideo, zrobiliśmy zespołowe zdjęcia, które udostępniliśmy na swoich kanałach w dniu rozpoczęcia akcji i skontaktowaliśmy się z partnerami, do których dotarły paczki z rękawicami. Naszą akcję finalnie wsparło 7 partnerów: Social Media Now, SMSAPI, More Banasas, Leaders Island, Szymon Mierzwa, Simplinvest, Sentimenti oraz Brand24 🙂

strategia biznesowa
strategia biznesowa
strategia biznesowa

Dzień 4

Stworzyliśmy reklamy na Facebooka, które wyświetlały się osobom biorącym udział w konferencji, dodaliśmy ostatnie informacje od naszych partnerów na stronę www.fightordie.pl.

strategia biznesowa

Dzień 5 i 6

W czwartek rano, będąc w trasie do Warszawy,  podmieniliśmy swoje covery na kanałach social media oraz udostępniliśmy posty o akcji. Gdy dotarliśmy na konferencje, zawiesiliśmy na szyi rękawice i rozpoczęliśmy akcje #FightorDie 🙂

Przez dwa dni Social Media Week całkowicie pochłonęły nas rozmowy z prelegentami, organizatorami i uczestnikami i w krótkich rozmowach opisywaliśmy na czym polega nasza akcja oraz zachęcaliśmy ich do zrobienia zdjęcia z rękawicami i wspólnej walki z kryzysem.

Każde zdjęcie wstawialiśmy od razu na nasze Instastory razem z hashtagiem #FightOrDie oraz oznaczaliśmy sfotografowane osoby. Dzięki temu nasi fighterzy mogli udostępnić je w swojej relacji, co zrobili m.in. Monika Czaplicka (czaplicka.eu), Social Media Now, Franciszek Georgiew (Social Tigers) czy Szymon Mierzwa (szymonmierzwa.pl). To spowodowało, że nasza akcja stawała się coraz bardziej rozpoznawalna – finalnie zasięg social media osiągnął 21 000.

strategia biznesowa
strategia biznesowa

Po reakcjach, zdjęciach i komentarzach możemy śmiało napisać, że akcja została odebrana pozytywnie i potwierdziliśmy, że niestandardowe kampanie to nasza specjalność. Dostaliśmy też kilka wiadomości prywatnych z wrażeniami o akcji 😉

strategia biznesowa
strategia biznesowa
strategia biznesowa
strategia biznesowa
strategia biznesowa
strategia biznesowa
strategia biznesowa

Case study to za mało?

Chcesz poznać cały proces i dowiedzieć się, jak mógłby wyglądać w Twojej organizacji?

Umów się na bezpłatną konsultację

Zespół projektowy, czyli kto za co odpowiadał

Autor Case Study

Daria Bodziony Lean Marketing Consultant
Pomaga klientom w rozwoju ich marki i produktów digitalowych poprzez działania marketingowe (social media, content marketing, strategie, ADS, SEO) w oparciu o badanie i analizę grupy docelowej oraz wypracowaniu UVP marki.

Zdobywała doświadczenie w pracy marketingowca, Wirtualnej Asystentki i własnej działalności. Stworzyła i cały czas rozwija swój portal Mistrzejowice24.pl, w którym jest menadżerem projektu. Kieruje własnym zespołem oraz zarządza projektami realizowanymi przez portal. Jest certyfikowanym Trenerem Biznesu.

Uwielbia angażować się w różne akcje społeczne, dlatego aktywnie działa organizując wydarzenia, gry terenowe oraz robiąc zdjęcia i wideo. Nowohucianka od urodzenia.

Pozostali członkowie zespołu

Beata Mosór-Szyszka CEO & Lean Strategist
Beata jest strategiem, marketingowcem i konsultantem lean z ponad 14 letnim doświadczeniem na międzynarodowym rynku.

Pomaga firmom stworzyć i/lub zoptymalizować ich model biznesowy, a także przełożyć to na efektywne strategie, taktyki i konkretne działania. Jest autorką metody tworzenia kampanii marketingowych - Lean Marketing Sprint oraz narzędzia do pracy na wartościach - Values Poker.

Jako speaker Beata występuje na polskich i międzynarodowych konferencjach (e.g. Lean Startup Days Paris, VC night by Viva Technology, Open Living Lab).

Beata ma również doświadczenie w organizacji i projektowaniu programów akceleracyjnych np. Google LaunchPad Warsaw & WARP by Deutsche Telekom, T-Mobile & Cisco.
Katarzyna Golonka Lean Marketing Consultant
W biznesie od pięciu lat, podczas których zarządzała kilkunastoosobowym zespołem, kreowała cykle wydarzeń biznesowych, współtworzyła firmę i nią kierowała. Obecnie specjalizuje się w Content Marketingu oraz Personal Brandingu.

Pomaga firmom w odnalezieniu własnego “ja” w biznesie i komunikacji tego na zewnątrz (strategia marketingowa & biznesowa).

Zaangażowana w liczne działania społecznościowe. Jest certyfikowanym Trenerem Biznesu. Prowadzi warsztaty z pogranicza strategii & marketingu. Autorka tekstów dla portali branżowych, m.in. Nowy Marketing, Marketing w Praktyce, E-commerce & Digital Marketing.
Paulina Ostafin Lean Marketing Consultant
Pracuje głównie w obszarze social media, content marketing i PR. Doświadczenie sukcesywnie zdobywała na wcześniejszych stanowiskach w różnych firmach (startup, mała firma, obecnie Project: People) i ciągłym doskonaleniu się. Uwielbia ludzi, kreatywne rozwiązania, wychodzenie ze swojej strefy komfortu. Chętnie podejmuje się każdego zadania i lubi stawiać sobie wysoko poprzeczkę. Jej pasją są wszelakie biegi, począwszy od Runmageddonu, sprintów na 100m i sprintów w Project: People.
Grzegorz Górzyński Lean Marketing Consultant & Strategist
Tworzy i pomaga rozwijać klientom ich strategie marketingowe oraz biznesowe.

Zdobywał doświadczenie w NGO, korporacji, startupie, MŚP, jak i agencji, dzięki czemu holistycznie patrzy na biznes. Współpracował z Facebook Inc. przy globalnym projekcie Developer Circles.

Przeszkolił kilkaset osób z zakresu marketingu, social mediów czy walidacji pomysłów biznesowych. Stał na scenie m.in. Social Media Week Warsaw, BOSS Festiwal, PR Camp.

Miłośnik podejścia Lean Startup, podróży i dobrego jedzenia.