+25 do ekwipunku warsztatowca, czyli lista 25 narzędzi do prowadzenia warsztatów zdalnie

Zamów e-booka

Audyt UX

Strona internetowa jest istotnym elementem lejka marketingowego. A co jeśli nie działa prawidłowo i cały trud włożony we wcześniejsze etapy sprzedaży zostaje zmarnowany?

Jak uprościć korzystanie ze strony nowym użytkownikom i skłonić ich do interakcji z firmą?

Aby znaleźć odpowiedzi na te pytania, warto rozpocząć prace od analizy obecnej sytuacji i wyznaczenia celów oraz metryk, które są istotne. W oparciu o nie warto przeprowadzić audyt ekspercki wraz z badaniami uzupełniającymi. Pozwoli to przygotować rekomendacje do nowej wersji strony, architektury informacji. Umożliwi to również podnoszenie konwersji.

Dowiedz się więcej

Kiedy warto przeprowadzić audyt UX?

kiedy strona nie spełnia swojego celu kiedy architektura strony rozrosła się w czasie i ciężko nad nią zapanować kiedy użytkownicy strony nie wiedzą, co mają w danym momencie zrobić kiedy strona jest niezrozumiała dla grupy docelowej kiedy chcesz zwiększyć liczbę konwersji na stronie

W jaki sposób możemy Ci pomóc?

Przeprowadzając audyt ścieżek użytkownika pod kątem potencjalnych problemów.
Analizując nazewnictwo i micro-copy w celu weryfikacji adekwatności i poziomu zrozumienia sekcji, menu czy nazw stron.
Badając architekturę informacji i weryfikując głębokość i szerokość struktury strony.
Przygotowując rekomendacje UX-owe i benchmarki interfejsu (UI), by unowocześnić stronę.

Jak wygląda proces współpracy?

01
Spotkanie lub rozmowa telefoniczna
Poznajemy Ciebie, Twój projekt, zespół, cele i priorytety. Jest to kluczowy element skutecznej współpracy.
02
Warsztat kick-off i wstępna analiza
Prace nad audytem UX strony rozpoczynamy od przeprowadzenia warsztatów. Mają one służyć określeniu celu strony, priorytetów, zrozumienia modelu biznesowego klienta i samego rynku. Na tym etapie możemy też już przygotować wstępne rekomendacje do strony na podstawie najlepszych praktyk.
03
Badania z użytkownikami
Kolejny ważny etap to testy użyteczności strony. Aby je przeprowadzić organizujemy rekrutację osób z grupy docelowej. Nie jest to zadanie łatwe, ale wykonalne. Dzięki temu, możemy przeprowadzić testy z potencjalnymi klientami. Zbieramy w ten sposób sugestie od odnośnie odbioru strony. Możemy w ten sposób przygotować kolejne rekomendacje zarówno odnośnie użyteczności, jak i zrozumiałości strony.
04
Dalsza analiza i benchmarking
Kolejnym krokiem jest analiza strategii komunikacji na stronie. W tym samym czasie robimy analizę porównawczą w stosunku do projektów w danej branży i szukamy dobrych przykładów. Badamy też jakość kodu, która wpływa na łatwość rozwijania strony. Analizujemy też dostępność, sprawdzając, czy jest ona przyjazna dla wszystkich internautów.
05
Raport z audytu UX
Dzięki przeprowadzonym badaniom, możemy zarekomendować właściwą architekturę informacji czy możliwości optymalizacji dostępności serwisu. Z kolei wszystkie zebrane podczas audytu informacje i wnioski zostają przedstawione w formie raportu. Omawiamy je z wspólnie z naszymi klientami na dedykowanym spotkaniu. Jeśli przygotowujemy wspólnie stronę, podejmujemy wtedy też już decyzję o wprowadzeniu konkretnych zmian do UX i UI.

Project People podjął się zadania i po serii badań z użytkowniczkami zaprojektował zupełnie nową odsłonę strony, sklepu oraz zaproponował zmiany w aplikacji pomagające w jej rozumieniu i korzystaniu. Wzrosła konwersja, poziom satysfakcji ćwiczących kobiet przy zachowaniu bliskiej nam estetyki i kolorystyki projektu PelviFly.

Urszula i Gabriel Herman,  Zarząd PelviFly,  PelviFly

Jako firma oferują bardzo świeże podejście do zarządzania projektami, szczególny nacisk kładąc na dokładne poznanie i zrozumienie potrzeb i celów klienta. Bardzo miło wspominamy współpracę z Tomkiem Osowskim – jego wsparcie, profesjonalne podejście i wiedza, jaką dysponuje o designie i aktualnych trendach, zasługuje na uznanie. Jesteśmy zadowoleni ze współpracy.

Magdalena Wermińska,  Head of Marketing,  HCM Deck

To zawsze jest wyzwanie, żeby ktoś wszedł do organizacji i w krótkim czasie zrozumiał jak ona działa. W naszym przypadku sytuacja była złożona, bo trzeba było pogodzić interesy wielu grup docelowych a zespołowi Project:People udało się to bezbłędnie.

Bartosz Furtak,  Marketing Strategist,  Talentplace.pl

Przeszliśmy bardzo fajną drogę, dzięki której zaoszczędziliśmy mnóstwo pieniędzy i czasu na mało skuteczne dla naszego biznesu rzeczy. Grzegorz i Beata mocno zaangażowali się żeby wycisnąć z naszego biznesu maksymalny potencjał.

Kamil Stepaniak,  Co-Founder,  Schoolio efektywna strategia biznesowa

Powiązane case study


Znajdź nas

Czy chcesz nas lepiej poznać? Sprawdź nasze pozostałe portale społecznościowe

Newsletter

Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj co miesiąc: narzędzia, artykuły i najnowsze informacje o naszych warsztatach.
Tutaj możesz zapisać się na newsletter po polsku. Jeśli chcesz otrzymać Newsletter po angielsku, kliknij tutaj.