Decyzje biznesowe, w zakresie produktu czy działań marketingowych wymagają zbierania wielu informacji. Wszystko po to, by móc je uzasadnić i upewnić się co do kierunku zmian.
Dzisiejszy dostęp do informacji pozwala jeszcze łatwiej prowadzić badania rynku, marketingowe czy produktowe. Umożliwiają to także media społecznościowe.
Choć jesteśmy w stanie pozyskiwać więcej informacji, to w firmach pojawiają problemy z właściwą ich syntezą. Dlatego wspieramy je w tym procesie. Wspólnie określamy cel, jaki chcemy osiągnąć, dopasowujemy metody badań, zbieramy dane i testujemy hipotezy.
Organizując badania po naszej stronie, chcemy od początku wspólnie ustalić, co jest Twoim priorytetem. Ważne jest dla nas, co chcesz dzięki nim osiągnąć. Ustalamy, jaki obszar warto zbadać i czego chcesz się dowiedzieć. Od początku formułujemy podstawowe hipotezy i weryfikujemy je na każdym kolejnym etapie. Wykorzystujemy do tego metodę pętli “Build-Measure-Learn”. Pozwala nam to zbierać wiedzę przyrostowo i z każdym sprintem dostarczać nową wartość.
Na podstawie wybranego celu, typu projektu dopasowujemy optymalne metody badań. Wykorzystujemy szereg znanych i mniej znanych metodyk badań ilościowych i jakościowych. Projektujemy też własne warsztaty.
Analizy jakościowe:
Analizy ilościowe:
Analizy ilościowe i jakościowe:
W zależności od wybranej metodyki realizujemy badania wspólnie z zespołem klienta, z użytkownikami lub głównie po naszej stronie. W przypadku badań z użytkownikami, szukamy odpowiednich osób z grupy docelowej i przeprowadzamy badania. Jeśli analiza opiera się głównie o dane zastane - prosimy naszych klientów o przesłanie konkretnych informacji lub nadanie dostępów do odpowiednich narzędzi. Po przeprowadzeniu badań, weryfikujemy przygotowane wcześniej hipotezy.
To etap, kiedy zebrane informacje przekształcają się w wiedzę dla organizacji. Zbierając dane z różnych źródeł, weryfikujemy ich zgodność i potencjalne zależności. Jeśli są one niejednoznaczne, tworzymy kolejne hipotezy. Dzięki takiemu podejściu żadne informacje nie zostają zmarnowane. Są wręcz rozwijane i wykorzystywane na korzyści firmy klienta.
Po zbadaniu jednego obszaru np. modelu biznesowego, możemy przejść do analizy konkurencji, a później komunikacji marketingowej. Jeśli dane z różnych obszarów się łączą, przesyłamy dodatkowe rekomendacje, które pozwolą stworzyć holistyczny obraz biznesu i działań.