+25 do ekwipunku warsztatowca, czyli lista 25 narzędzi do prowadzenia warsztatów zdalnie

Zamów e-booka

Marketing i logistyka? 5 wskazówek, jak skutecznie prowadzić działania w digital marketingu

Marketing i logistyka

 

Co łączy logistykę i marketing? Odpowiedź brzmi: planowanie. W obu przypadkach, dobrze przemyślany proces jest podstawą sukcesu! Dlatego dzisiaj opisujemy 5 wskazówek, jak zaplanować skuteczne działania digital marketingowe dla biznesu.

Weźmy pod lupę światowego giganta, jakim jest Amazon. Dzięki skrupulatnie zaplanowanym akcjom marketingowym odniósł ogromny sukces. Teraz koncentruje działania na potrzebach swoich klientów. Konsekwentne analizowanie informacji zwrotnych od klientów umożliwia zespołowi marketingowemu Amazona odpowiednie dostosowanie swojej strategii. 

Ale czym właściwie jest strategia? Dla niektórych firm oznacza to opracowanie planu marketingowego lub zaktualizowanie istniejącej strategii o wnioski z poprzedniego roku. Dlatego, aby nie zostać w tyle i być na bieżąco z panującymi aktualnie trendami rynkowymi, warto zastanowić się nad inwestycją w wiedzę – o marketingu cyfrowym, jego narzędziach i ich wykorzystaniu.

Poniżej znajdziesz pięć przydatnych wskazówek na temat marketingu cyfrowego, które pomogą Ci odnieść sukces i z powodzeniem sprawdzą się w branży logistycznej

 

5 sposobów na skuteczny marketing w branży logistycznej

 

Marketing i logistyka

 

1. Zadbaj o pierwsze wrażenie. Zaprojektuj przejrzystą stronę internetową


Strona www poświęcona firmie to doskonałe narzędzie generowania potencjalnych klientów. Przed dużym wyzwaniem stoi zatem branża logistyki, gdzie zakres oferowanych usług i produktów jest szeroki. Struktura informacji na stronie nierzadko jest nieczytelna, skomplikowana i chaotyczna. Logiczne i spójne poukładanie treści na stronie powinno być pierwszym krokiem do uporządkowania witryny. To pozwoli skutecznie informować odbiorców o biznesie. Pamiętaj, dobra strona www w branży logistycznej jest wizytówką i powinna funkcjonować jako punkt komunikacyjny między Twoim biznesem a klientem.


Zamiast opisywać szeroką gamę oferowanych rozwiązań, zaprojektuj witrynę internetową w taki sposób, aby na pierwszy rzut oka podkreślała core Twojej oferty. Aby opracować zwięzłą i czytelną definicję usług, niezbędna jest strategia marki, która określi kierunek, grupę docelową i sposób pozycjonowania. Jednak na samym początku wystarczającym rozwiązaniem może być prosty formularz kontaktowy lub wtyczka czatu online, gdzie osoba odwiedzająca witrynę będzie mogła swobodnie „zaczerpnąć języka” o naszych usługach.

Przejrzystość witryny to nic innego jak ograniczenie liczby przycisków, odnośników i bloków tekstu do niezbędnego minimum (idealnie, gdyby odbyło się to na podstawie badań UX). Innym rozwiązaniem, które umożliwi Ci zaprezentowanie informacji o ofercie kierowanej do branży logistycznej, jest Case Study. Dobrze zaprojektowane Case Study pozwala opisać napotkany problem i środki użyte do jego rozwiązania. To nic innego jak sprzedażowy storytelling, ponieważ potencjalny klient może utożsamić się z opisanym procesem i uświadomić sobie, że właśnie takiego rozwiązania potrzebuje.

Podsumowując: aby odwiedzający witrynę stał się klientem, prezentowane treści muszą odpowiadać na jego potrzeby i jasno komunikować, że proponowana usługa lub produkt rozwiąże jego problem.


Czy Twoja strona WWW jest gotowa na nowych klientów? Sprawdź z naszą checklistą.


2. Pracuj nad SEO


Skuteczne prowadzenie procesu SEO ma ogromny wpływ na pozycję Twojej witryny w wynikach wyszukiwań. Jeżeli poświęcisz czas i stworzysz dobrą strategię SEO, przyciągniesz uwagę odbiorców. Ale jak to działa?

Tworząc treści na stronę – blogi, case studies, ale też opisy usług czy produktów – skoncentruj się na metatagach, zwłaszcza w tytule strony. (Słowem wyjaśnienia, meta tag to zbiór znaczników w części nagłówkowej dokumentu opisujący zawartość artykułu, stosowany przy tworzeniu stron internetowych w formacie HTML). Na wyniki wyszukiwań mają wpływ między innymi dobrze zaprojektowany tytuł oraz słowa kluczowe.

Jest wiele darmowych narzędzi, które generują statystyki dotyczące wyszukiwanych  fraz i słów kluczowych. Możesz wykorzystać w tym celu Google Trends albo platformę AnswerThePublic. Użyj słowa kluczowego w tytule, nagłówkach i opisach wykorzystanych grafik, aby nakierować ruch na Twoją witrynę. Pamiętaj jednak, że zbyt duża liczba słów kluczowych w tekście może negatywnie wpłynąć na widoczność strony.

 

Podsumowując: Aby SEO zadziałało, skup się na tworzeniu wysokiej jakości treści dotyczących produktów i usług oferowanych przez Twoją firmę. Pamiętaj o wykorzystaniu odpowiednich słów kluczowych i dopasowanego tytułu. Pamiętaj jednak, by frazy kluczowe stosować tak, aby tekst brzmiał naturalnie. .

 

3. Przyjmuj informacje zwrotne od klientów

 

Stare porzekadło mówi, że im lepsza ocena, tym więcej klientów Twój biznes przyciągnie. W każdej branży zarządzanie reputacją marki w oparciu o opinię w internecie jest kluczowym elementem skutecznej sprzedaży, szczególnie, że konkurencja nie śpi.

Klienci są mądrzy i uczą się na błędach… innych! Zanim zdecydują się na zakup  produktów lub usług na Twojej witrynie, przeprowadzają research – czyli sprawdzają, jak inni oceniają Twój biznes. . Zdecydowana większość klientów opiera swoją decyzję zakupową na recenzjach i ocenach, które znajdzie w sieci i na forach. Pozytywne recenzje działają na Twoją korzyść i odwrotnie, te negatywne mogą zaprzepaścić sprzedaż.

 

Oto kilka przykładów, jak możesz zadbać o feedback: 

  • Projektując proces sprzedażowy, uwzględnij w nim miejsce na uzyskanie informacji zwrotnej od klienta. Ustal, na którym etapie kontaktu z klientem zapytasz go o wrażenia i poprosisz o referencje. 
  • Do stopki mailowej możesz dodać proste CTA “Jesteś zadowolony/zadowolona z naszych usług? Podaj o nas informację dalej <3!” 
  • Po zakończeniu współpracy skontaktuj się mailowo – zapytaj o opinię, poproś o ocenę współpracy, dostarczonych produktów i wykonanych usług.


Podsumowując: Pozytywna ocena firmy w internecie jest jedną z najskuteczniejszych metod sprzedaży w digital marketingu. 

 

4. “Pozostańmy w kontakcie!”


Niezależnie od tego, czy chcesz poinformować klientów o zmianach w swojej usłudze, przedstawić nowe produkty czy przesłać wartościowe i przydatne informacje – wykorzystanie w tym celu wiadomości e-mail jest doskonałym wyborem.

Na skuteczny marketing e-mailowy wpływ mają między innymi profilowanie i segmentacja naszych odbiorców. Subskrybentów można pogrupować pod kątem tematów, które ich interesują, a następnie wysyłać spersonalizowane wiadomości, które dostarczą im większą wartość

Konsekwencja działań jest kluczowa. . Na początku postaraj się wysyłać chociaż jedną wiadomość miesięcznie – opisz swoje ostatnie projekty, napisz o planowanym rozwoju firmy lub opowiedz o ciekawych rozwiązaniach w swojej branży. Utrzymanie kontaktu mailowego z klientami  – niezależnie od tego, czy kontynuują współpracę z nami, czy dopiero się na nią decydują – jest ważnym aspektem budowania świadomości marki i relacji z otoczeniem biznesowym. Merytoryczny newsletter nie tylko generuje organiczny ruch, ale też angażuje Twoich odbiorców. Dodatkowo poprzez wysyłkę profesjonalnych i inspirujących newsletterów branżowych tworzysz profesjonalny wizerunek swojej marki – stajesz się ekspertem w branży. Ekspertem, z którym każdy chce robić biznes.

Podsumowując: Email marketing jest jak magnes. Ciekawie prowadzony i wartościowy może skutecznie przyciągać klientów do Twojej strony.

 

Marketing i logistyka

5. Udzielaj się na LinkedIn

 

Obecnie nie ma lepszego  kanału social media do promocji działań biznesowych niż LinkedIn. To medium dla profesjonalistów, gdzie rozmowy o biznesie i wymiana zawodowych doświadczeń są na porządku dziennym. Dobrze zaprojektowany i aktualny profil z powodzeniem przyciąga nowych klientów i aktywizuje obecnych. 

Korzystając z LinkedIn, możesz skontaktować się z potencjalnymi klientami w ramach wspólnych zainteresowań logistyką (na przykład wyszukując publikacje z branży po hashtagu #), obserwować działania konkurencji albo angażować osoby ze swojej sieci do dyskusji. 

LinkedIn to także platforma, która zrzesza grono specjalistów i fachowców gotowych dzielić się swoją wiedzą i wymieniać się spostrzeżeniami – dzięki temu możesz być na bieżąco z najnowszymi trendami dotyczącymi logistyki. Natomiast dobrze przemyślany i angażujący profil pozwoli Ci stać się jednym z liderów w swojej branży.

Podsumowując: Budowanie profilu na LinkedIn może pomóc w generowaniu większej liczby potencjalnych klientów.

 

Wniosek


Potraktuj powyższe wskazówki komplementarnie. Razem tworzą bazę dla skutecznych działań w digital marketingu. Oczywiście, wszystko po kolei, jednak chcąc zaangażować odbiorców swojej marki i zamienić w przyszłych klientów, stosuj różne z nich – najlepiej wszystkie <3 Dobrze zaprojektowane i przemyślane działania marketingowe mogą przyczynić się do sukcesu Twojej firmy logistycznej.

 

Artykuły to za mało?

Chcesz poznać cały proces i dowiedzieć się, jak mógłby wyglądać w Twojej organizacji?

Umów się na bezpłatną konsultację
Aleksandra Lysy
Aleksandra to prawdziwy twórca i człowiek komunikacji. Zawsze szuka ciekawych rozwiązań, świetnie zadba o strategię komunikacji, branding i widoczność marki w mediach. Posiada bardzo szeroką wiedzę z zakresu PR, marketingu oraz metodyk zwinnych. Chętnie dzieli się tą wiedzą i chyba nie ma dla niej zadań niemożliwych do zrealizowania. Jest zorientowana na rozwiązywanie problemów i zawsze zwraca uwagę na szczegóły, aby upewnić się, że dostarczone produkty są najwyższej jakości. Wcześniej pracowała jako PR & Marketing Manager a do jej zadań należało budowanie i wdrażanie strategii brandingowej i marketingowej. Przez lata związana z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy jako rzecznik prasowy jej rodzinnego, olsztyńskiego Sztabu. Zapalony Instruktor ZHP w stopniu podharcmistrza.

Znajdź nas

Czy chcesz nas lepiej poznać? Sprawdź nasze pozostałe portale społecznościowe

Newsletter

Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj co miesiąc: narzędzia, artykuły i najnowsze informacje o naszych warsztatach.
Tutaj możesz zapisać się na newsletter po polsku. Jeśli chcesz otrzymać Newsletter po angielsku, kliknij tutaj.