+25 do ekwipunku warsztatowca, czyli lista 25 narzędzi do prowadzenia warsztatów zdalnie

Sprawdz Teraz

Preakceleracja – jak sprawdzić swój pomysł na biznes? Project: People Podcast 10

Wiesz, że nawet najlepszy pomysł na startup nie gwarantuje sukcesu? Każdy pomysł potrzebuje walidacji rynkowej, dlatego dobry program akceleracyjny zwiększa szanse na sukces startupu aż o 80% (źródło: innpoland.pl).

Jak najlepiej sprawdzić swój pomysł na biznes?

Z pomocą przychodzi Krakowski Park Technologiczny, z którym mieliśmy okazję współpracować w zakresie mentoringu biznesowego. Mowa o programie preakceleracyjnym EIT Digital Venture Program. Głównym celem programu jest wsparcie przedsiębiorczości i przyspieszenie wprowadzenia innowacyjnych rozwiązań na rynek.

O walidacji pomysłów, o biznesie i świecie startupów w naszym 10 odcinku Project: People Podcast rozmawia Beata Mosór-Szyszka z wyjątkowym gościem – Sonią Bazan – Business Development Specialist w Krakowskim Parku Technologicznym, odpowiedzialna za współpracę z europejską organizacją EIT Digital, koordynatorka regionalnej edycji EIT Digital Venture Program dla startupów.

Z podcastu dowiesz się więcej o tym:

  • Jak najlepiej zwalidować pomysł biznesowy?
  • Jakie korzyści zyskuje startup zgłaszając się do programu preakceleracyjnego?
  • W jaki sposób rozmawiać z inwestorami i z czym to inwestowanie się wiąże?
  • Jakie pytania warto zadać na etapie planowania wejścia na rynek?

Odcinek prowadzi:

Beata Mosór-Szyszka 

Gość:

Sonia Bazan

Bądź na bieżąco z naszymi podcastami, zapisz się do newslettera.

 

Słuchaj też na:


Transkrypcja:

Cześć, słuchasz Project: People Podcast, czyli audycji, w której omawiamy problemy biznesowe i ich rozwiązania na konkretnych przykładach.

Jako agencja strategiczna zajmujemy się tworzeniem strategii biznesowych i marketingowych, digital marketingiem oraz UX i UI. 

Mamy już blisko 4 – letnie doświadczenie w pracy z polskimi i zagranicznymi firmami. A ten podcast stworzyliśmy z potrzeby – nieodpartej potrzeby dzielenia się wiedzą. Z tej strony Beata Mosór – Szyszka i Sonia Bazan z Krakowskiego Parku Technologicznego.

 

Beata: Możemy zaczynać powoli?

Sonia: Tak, dzięki za zaproszenie.

Beata: Bardzo miło mi Cię gościć. To jest takie świetne podsumowanie naszej kilkumiesięcznej współpracy przy programie akceleracyjnym. Zacznijmy od opowiedzenia, czym jest i się zajmuje Krakowski Park Technologiczny, myślę, że to będzie bardzo ciekawe dla naszych słuchaczy.

Sonia: Krakowski Park Technologiczny jest instytucją otoczenia biznesu, tworzącą ekosystem ponad 350-ciu przedsiębiorstw. Zarządzamy polską strefą inwestycji, udzielając zwolnień podatkowych i inspirując do nowych inwestycji. Ogólnie mówiąc, pomagamy zarówno start-upom, jak i dojrzałym przedsiębiorstwom rozwijać szybciej.

Beata: Wiem, że EIT-Digital był jednym z takich pierwszy programów pre-akceleracyjnych dla startupów. Zazwyczaj zajmujecie się poważnym biznesem, to są głównie spacowe, przemysłowe pre-akceleatory, czyli dużo się tam dzieje. Opowiesz o tym?

Sonia: To nie do końca prawda, dlatego że w Krakowskim Parku Technologicznym prowadzimy program inkubacji dla startupów z sektora ACT. Jest stała oferta Krakowskiego Parku Technologicznego. Jednak rzeczywiście, odbywają się u nas programy akceleracyjne dla pomysłów gamingowych oraz wykorzystujących dane satelitarne, a także program akceleracyjny SkyLab który działa w obszarze przemysłu 4.0.

Beata: To czym różnił się EIT Digital od dotychczasowych programów? Bo był wyjątkowy.

Sonia: EIT Digital Venture Program był wspólne organizowany z Europejską Organizacją EIT-Digital, będącą jedną ze struktur Europejskiego Instytutu Innowacji i Technologii. Rzeczywiście, była to pierwsza pre-akceleracja, którą organizowaliśmy. Pierwszy program międzynarodowy, który prowadziliśmy, a także pierwszy program realizowany w stu procentach online.

Beata: Bardzo fajne start-upy trafiły do tego programu. Mieliśmy finalnie sześć zespołów, z dużym potencjałem, bardziej w takiej fazie akceleracji niż pre-akceleracji. Nie wiem, czy się ze mną zgodzisz?

Sonia: Jeśli chodzi o rekrutację, to dostaliśmy dużo więcej zgłoszeń niż się spodziewaliśmy. Wiele projektów było bardzo interesujących, dlatego wybór tych finałowych startupów był bardzo trudny. Myślę, że taką ciekawą perspektywę mieli przedstawiciele EIT Digital, którzy byli członkami jury we wszystkich regionalnych edycjach. W związku z tym, to co nam wydawało się innowacyjne, bardzo często rozwijane było już w innych regionach. Ostatecznie do programu przyjęliśmy sześć zespołów działających w obszarach Digital Industry, Digital Wellbeing, Finances i Tech. Mimo, że wszystkie te startupy były w fazie preseed, to były na różnych etapach tej fazy – od pomysłu, do przygotowań, po launchu aplikacji.

 Beata: Tak, by już, zespoły, które miały gotowe MVP i prototypy, na których mogli już testować z użytkownikami, czy robić badania. To rzadko się spotyka w programach pre-akceleracyjnych. Zazwyczaj takie elementy pojawią się już na etapie akceleracji. Celem tego programu pre-akceleracyjnego, było to, żeby właśnie taki prototyp powstał i badania z użytkownikami.

Sonia: Dla nas było to rzeczywiście było pewne wyzwanie, że startupy były na różnych etapach swojej drogi. Natomiast w KPT uwielbiamy wyzwania. Dzięki temu mogliśmy też stworzyć taki program pre-akceleracyjny, dostosowując się na bieżąco do potrzeb startup-ów.

Beata: Sonia, powiedziałaś, że w KPT uwielbiacie wyzwania. Ja się do tego odniosę. Chciałabym, żebyś więcej opowiedziała o waszym zespole, który jest fantastyczny. Znamy się już i mamy okazję współpracować z KPT od kilku lat. Myślę jednak, że naszym słuchaczom wasz zespół może być nie do końca znany. Opowiedz, proszę, o osobach, które były w ten projekt zaangażowane. Project: People było jednym z partnerów biznesowych, ale tych partnerów było więcej.

Sonia: Program był realizowany przez zespół Inkubatora Technologicznego, Krakowskiego Parku Technologicznego. Tutaj muszę dodać, że pomagały nam również inne działy KPT oraz nasza zewnętrzna sieć ekspertów, do której oczywiście zaliczam Project: People. Jako zespół Inkubatora Technologicznego realizujemy wiele projektów wspierających innowacyjne pomysły, zarówno dla startupów, jak i dla studentów wspierające przedsiębiorczość.

Beata: Ja z tego miejsca chcę serdecznie pozdrowić Mateusza Cybulę, który jest taką naszą dobrą duszą w KPT, którego nie ma dziś z nami, ze względu na formułę naszego podcastu, a jednak jego wkład był ogromny w sam program.

 Sonia: Bez chłopaków realizacja programu w takiej formie pewnie by się nie udała.

Beata: Warto, żebyśmy porozmawiali o tym, jak wyglądał nasz start współpracy. Tematy warsztatów i konsultacji, które miały być zrealizowane dla startupów, były określone w programie EIT Digital, a też były mocno dookreślone przez wasz zespół. To stworzyło nam pewne ramy, wokół których się poruszaliśmy, które były bardzo fajne. Jak to wyglądało z twojej perspektywy?

Sonia: Mieliśmy doświadczenia z poprzednich programów, które wcześniej prowadziliśmy. W przypadku EIT Digital Venture Program zastanawialiśmy się, czy na jego przebieg wpłynie międzynarodowy charakter i formuła online. Mieliśmy swoją wizję dotyczącą całego programu. Kwestie, które powinny zostać poruszone, ale jeśli chodzi o prowadzenie poszczególnych warsztatów i konsultacji indywidualnych, zdecydowaliśmy się współpracować ze specjalistami z danych dziedzin. Chcieliśmy poruszyć zagadnienia związane z walidacją pomysłu biznesowego, user experience w projektowaniu innowacyjnych usług i produktów, czy pewnymi elementami budowania strategii marketingowej, czy sprzedażowej. Project: People świetnie wpisuje się w te założenia.

Beata: Powiedz może trochę więcej o tym, jak wyglądał cały program dla startupów, które chciałyby się do takiego programu zgłosić. Jakie są elementy uzgodnione w takim programie? Czego mogą się spodziewać? Jak wygląda przebieg programu? Czy to jest bardzo angażując dla startupów? Czym się kończy? Bo myślę, że ta perspektywa wartości, pitchowania i inwestorów jest dla startupów bardzo ważna, a myślę, że trochę nas ich słucha.

Sonia: Krótko o programie. EIT Digital Venture Program jest to osiem tygodni intensywnego, podkreślam intensywnego, mentoringu biznesowego, oraz do 25 tysięcy euro wsparcia finansowego od EIT Digital. Celem programu jest wsparcie przedsiębiorczości i przyspieszenie wprowadzenia innowacyjnych rozwiązań na rynek. Formuła programu wymusiła na nas przeniesienie ciężaru ze szkoleń grupowych na konsultacje indywidualne. To tylko sprzyjało rozwiązywaniu problemów startupów i znajdywaniu odpowiedzi na ich aktualne potrzeby.

Beata: Mieliśmy sesje dotyczące UX, sprzedaży, marketingu, modeli biznesowych, a to była sekcja którą troszeczkę zmodyfikować pod kątem potrzeb startupów i tego co się działo w programie. Wiem, że były też sesje dotyczące finansów, czy pitchowania.

Sonia: Poza zajęciami które prowadzili trenerzy Project: People, skupiliśmy się na zarządzaniu projektami, na tworzeniu budżetu, wycenie swojej usługi, pitchowaniu. Rozmawialiśmy o tym, w jaki sposób rozmawiać z inwestorami i z czym się inwestowanie wiąże.

Beata: To świetny preset dla startupów przed startem do różnego rodzaju dalszych prac. Rozwój startupu to przecież taka niekończąca się podróż. Dla naszych słuchaczy może być też ciekawe, jak wygląda takie zaplecze programu pre-akceleracyjnego. Z czym się wiąże przygotowanie do takiego programu. Wiem, że w trakcie programu dla ciebie wiązało się to z dużą liczbą zajęć. Łączenia interesów startupów, myślenia o tym czego potrzebują. Opowiedz ze swojej perspektywy, jak to wygląda.

Sonia: Muszę przyznać, że każdy taki program będzie wyglądał zupełnie inaczej. Bardzo staraliśmy się dostosowywać na bieżąco do aktualnych potrzeb naszych startupów. W związku z tym, że były na zupełnie różnych poziomach, musieliśmy się w miarę dostosować do wszystkich. Chcieliśmy się przede wszystkim w programie skupić na walidacji rynkowej tych pomysłów. W związku z tym, każdemu startupowi staraliśmy się zorganizować spotkanie lub spotkania, mające na celu weryfikację pewnych założeń. Dla jednego z naszych MED-TECHów udało się zorganizować spotkanie ze Szpitalem Uniwersyteckim w Krakowie, które zmieniło ich podejście o 180 stopni. Myślę, że ważne jest to, żeby na takim spotkaniu zadawać odpowiednie pytania. Ale od tego już jest Project: People i wasze warsztaty. Natomiast jeśli chodzi o program, to było to 8 tygodni odpowiadania na potrzeby startupów, szycia takiego programu na miarę.

Beata: My zaproponowaliśmy małą zmianę dotyczącą warsztatu z modeli biznesowych. Inny niż ten, który pojawił się w programie warsztatów, zdefiniowany przez KPT i zespół. Dzięki tej zmianie to chyba był warsztat, który cieszył się bardzo dużą popularnością wśród startupów

Sonia: Rzeczywiście, mieliśmy swoją wizję i pod waszym wpływem zdecydowaliśmy się zamienić warsztaty z User Experience na warsztat dotyczący modeli biznesowych. Były to faktycznie najlepiej ocenione warsztaty, jeśli chodzi o nasz program pre-akceleracyjny. Okazało się, że  stworzenie bazy wiedzy modeli biznesowych, było dla nas i dla naszych startupów wartościowe. Jeśli chodzi o User Experience, zdecydowaliśmy się omawiać te zagadnienia indywidualnie, podczas konsultacji z wami.

Beata: Było to związane przede wszystkim z tym, że startupy były na różnym etapie budowy swoich rozwiązań. Część miała już MVP, czy jakiś prototyp aplikacji, rozwinięte bardziej działania, czy rozwiązania Midasa, u niektórych już pewne obszary były rozbudowane. Były też zespoły, które były dopiero w trakcie budowy swojego MVP, czy testowania hipotez. Dlatego zamiast rozmawiać z nimi o UX, który byłby bardzo uogólniony, rozmawialiśmy o personie, czy o scenariuszach badawczych. Rozwinięcie tematu zależało właśnie od etapu, na którym był startup, na jakim etapie mieli rozwinięte swoje rozwiązanie. Pojawiła się taka propozycja, żeby powstał warsztat dotyczący różnych modeli biznesowych i takiego „what if”, czyli co by się stało, gdybyście zmienili coś w swoich modelach biznesowych. Czasem takie pytanie zmienia perspektywę myślenia. Często startupy mają takie podejście, nie wiem, czy też masz takie doświadczenia, że zauważają jakiś rezultat w danej branży i modelu biznesowym, więc już zaczynają w nim działać. Czasem warto zmienić ten paradygmat i wymyślić coś coś innego. Czasem ten model biznesowy, może być też propozycją wartości, czy monetyzacji.

Sonia: Po warsztatach wiele startupów przyznało się, że do tej pory o pewnych modelach w ogóle nie myśleli. A być może jest to coś, co mogliby wykorzystać w swojej działalności.

Beata: Jakie były dla Ciebie, Soniu, takie kamienie milowe w tym projekcie?

Sonia: Myślę, że 8 tygodni to jest dość krótki okres czasu. Dla mnie takim pierwszym kamieniem milowym, wieńczącym 2 miesiące prowadzenia rekrutacji do programu, był Boot Camp dwudniowy, który odbył się w maju. Podczas niego mieliśmy szansę poznać te startupy po raz pierwszy. Porozmawiać z nimi i dowiedzieć się, jakie mają potrzeby, a z drugiej strony te startupy mogły rozłożyć te swoje pomysły na czynniki pierwsze pod okiem trenerów. Zastanowić się, do kogo oni kierują swoje rozwiązanie. W jaki sposób chcieliby zarabiać i czy to w ogóle ma sens, przeanalizować swoją konkurencję. Myślę, że było to dla nich zderzenie, podczas którego mogli usiąść całym zespołem i zastanowić się nad tym, na jaki problem odpowiada ich rozwiązanie.

Beata: A kolejny kamień milowy?

Sonia: To była sytuacja, w której każdy ze startupów nauczył się mówić o swoim rozwiązaniu w sposób zrozumiały dla każdego odbiorcy. I jeszcze to, że nauczyli się mówić unikalną propozycją wartości. Ciężko o umiejscowienie w czasie tych zmian, dlatego że dla każdego startupu wydarzyło się to zupełnie w innym momencie. Myślę, że ostatnim takim kamieniem milowym był Pitch Day, na którym startupy miały szansę zaprezentować się przed szerokim gronem inwestorów i rzeczywiście wzbudzić zainteresowania swoimi produktami.

Beata: Ja muszę ci się przyznać, że dla mnie były dwa kamienie milowe. Pierwszy, kiedy startupy zaczęły wychodzić do ludzi i rozmawiać o swoim rozwiązaniu. Czyli kiedy pojawiły się jakieś badania z użytkownikami. To dla nas zawsze przełomowy moment w projektach. Wtedy startupy zaczynają odkrywać wątki, o których nie myślały, definiują sobie model biznesowy. Na papierze bardzo często różne założenia nam się zgadzają, mamy swoje jakieś hipotezy, a później, kiedy wychodzą z tym do ludzi, mówiłaś o tym w kontekście w Szpitala Uniwersyteckiego, to kiedy zaczynają rozmawiać, mają perspektywę tej drugiej strony, klienta i mogą zadać takie bardzo konkretne pytania, to zawsze jest taki odkrywczy moment. Odkrywa kolejne karty, uczy, czego nie wiemy jeszcze, co warto sobie doprecyzować, a o co warto jeszcze zapytać.

To fantastyczny moment takiej eureki, moment wow, który otwiera nam kolejne klapki w głowach. Dla nas też to jest świetny moment, bo dowiadujemy się jeszcze więcej o biznesie naszego klienta. A drugim takim kamieniem milowym jest Pitch Day. Ja nie miałam okazji uczestniczyć w nim na żywo, widziałem tylko nagrania. Zawsze, kiedy bierzemy udział w warsztatach, albo widzimy startupy, które z nami pracują i wychodzą dalej w świat, to jest element takiej mikro dumy. Bo wiadomo, to nie jest nasz biznes, nie mamy na niego bezpośrednio wpływu. To te startupy robią całą robotę, a my tylko czasem podkręcamy śrubki, tak bym powiedziała. Ale to zawsze taka mikro duma, że im się udaje, że braliśmy w tym udział i to poszło do przodu.

Sonia: Mogę tylko dodać, że nagranie z Pitch Day można obejrzeć na fanpage’u Inkubatora Technologicznego w Krakowie. Łezka się w oku czasem kręci, jak ma się poczucie, że brało się udział w tym procesie.

Beata: A co cię zaskoczyło w ramach tego programu akceleracyjnego?

Sonia: Muszę przyznać, że moje największe obawy związane z tym programem wynikały z jego realizacji online w stu procentach. I to nie wynika z jakichś aspektów technicznych, bo wiadomo, że wszystko da się przenieść do sieci. Natomiast zastanawiałam się, czy na pewno wszystko będzie zrozumiałe dla uczestników i czy uczestnicy będą potrafili się zaangażować w ten program. Czy dadzą sobie radę, jeśli nie tylko my się z nimi nie spotykamy, ale też przez sytuację pandemii, czy odległe miejsca zamieszkania, oni nie spotykali się między sobą. To były takie moje obawy. Natomiast mile się zaskoczyłam. Tu mogę przywołać przykład zespołu, który pracuje nad aplikacją do zarządzania domową spiżarnią. Składa się z sześciu osób, na co dzień mieszkających w sześciu europejskich krajach. Natomiast w ciągu tych dwóch miesięcy wykonali ogromną pracę. Przeprowadzili kilkaset wywiadów, mających na celu ustalenie zwyczajów zakupowych swoich potencjalnych odbiorców. Na tej podstawie udało im się wyodrębnić funkcjonalności, które powinna mieć ich aplikacja, ale też na podstawie tych wywiadów i ankiety budują swoją strategię marketingową.

Beata: Ten zespół jest super przykładem, bo oni nie boją się testować. Oni prowadzili świetny test, profesjonalnie to się nazywa „Czarnoksiężnik z Oz”, czyli że człowiek robił coś, co powinna robić technologia. Oni się tej sytuacji nie bali, tylko stwierdzili, że spróbują. Myślę, że dla nich to też było świetne doświadczenie, takiego eksperymentu, który wiele ich nauczył. Co myślisz o tym?

Sonia: Grape jesteś takim zespołem, który spotkał się w trakcie studiów magisterskich IET Digital Academy i myślę, że takie podejście do studiów wiele ich nauczyło. Właśnie takiego testowania oraz bycia po prostu odważnym i próbowania. Już w trakcie studiów zachęcali ich do tego, żeby spróbować sił w swoim startupie.

Beata: Mnie bardzo zaskoczyły wasze przygotowania do programu. Cała integracja wokół, zdalne kolacje integracyjne, spotkania, wstęp do programu. Startupy miały okazję na chwilę networkingu. To było niesamowite. Gratulacje, że udało się to tak świetnie zorganizować.

Sonia: Wieczorki networkingowe online to moja pasja, muszę przyznać. Mamy bardzo fajny feedback od startupów, że mimo tej formuły online, udało nam się zbudować społeczność, która dzieli się doświadczeniami, wiedzą.

Beata: Zamknięcie programu i ten moment, jak wszyscy wrzucali później na koniec linki do swoich profili, z chęcią pozostania w kontakcie, to było fantastyczne, obserwować to z zewnątrz. Gratulacje, że taki fajny zespół startupów, które wzajemnie się wspierają, udało się wam zbudować. A jakie widzisz efekty dla KPT i dla startupów z twojej perspektywy całego programu?

Sonia: Myślę, że na efekty będziemy musieli jeszcze chwilę poczekać. Do końca sierpnia startupy mają czas na założenie swoich spółek. Jeden zespół zrezygnował z udziału w programie oraz dalszego rozwoju swojego rozwiązania. Też taka jest rola programu pre-akceleracyjnego, żeby szybko reagować i walidować swoje założenia. Myślę, że to będzie nasz duży sukces wspólny, jeśli pozostałe 5 startupów zdecyduje się na ten krok i założy spółki i zdobędzie pierwszych klientów. Mamy też nasze pierwsze małe sukcesy, którymi możemy się chwalić. Jeden z zespołów podpisuje umowę z prywatnym inwestorem, przy okazji robiąc wdrożenia w pierwszych restauracjach, a dwa zespoły aplikowały do naszego programu akceleracyjnego SkyLab. Kolejny rozmawia z bardzo dużym klientem i myślę, że jeśli się to uda, to świat będzie stał dla nich otworem. Także obserwujemy, trzymamy kciuki, ale też służymy radą jeśli trzeba.

Beata: Dziękuję Ci, że przypisujesz nam mini zasługę w tym sukcesie. Warto też wspomnieć, że tych zespołów wspierających było więcej. Ja tylko powiem o Open Innovation House, z którym się uwielbiamy, Łukasz Cieśla, pozdrawiamy, jeśli nas słuchasz. Tych mentorów ze strony KPT też było więcej. Samych wewnętrznych, czy współpracujących z wami. My tutaj dodaliśmy kamyczek do tej lawiny sukcesu. Warto wspomnieć, że nagrywamy ten odcinek półtorej tygodnia po zakończeniu projektu, więc ten efekt widać bardzo szybko. 

Sonia: Tak, ale muszę przyznać, że bardzo fajne było to, że mogliście współpracować z startupami w trakcie trwania całego programu, a więc też obserwować, w jaki sposób się zmieniają i też doradzać im na różnych etapach i w różnych tematach. W program zaangażowanych było bardzo dużo osób, zarówno z KPT, jak i spoza. Tutaj wspomniałaś o Open Innovation House, a był też Kamil Kozioł, który uczył nasze startupy Pitchu. Udało nam się nawiązać współpracę z wieloma innymi organizacjami i firmami między innymi: EIT Food, EIT Health, Stowarzyszeniem Bank Żywności w Krakowie, firmą VersaWorks i naprawdę wieloma innymi, które wsparły naszą pomoc, bo my tylko pomagamy,  w walidacji pomysłów naszych startupów.

Beata: Dla mnie każdy projekt, w którym bierzemy udział, daje mi jakąś lekcję, wnioski. Co dał Tobie ten program i co wniesiesz do kolejnej edycji?

Sonia: Tak jak powiedziałam, uwielbiam wyzwania, ale chyba się nauczyliśmy w tym programie, że ten element walidacji jest najważniejszy. Jeśli będziemy powtarzać tę formułę w przyszłym roku, to myślę, że jeszcze bardziej skupimy się na tym aspekcie. Będziemy starali się zorganizować jeszcze więcej spotkań networkingowych, które mają na celu weryfikację założeń.

Beata: Dla mnie taki wniosek płynący z tego programu jest taki, że najważniejsza jest indywidualna praca ze startupami. Przed warsztatem ma ona funkcję porządkującą wiedzę w głowie, czy równającą poziom między startupami, jeżeli chodzi o jakieś zagadnienia, bo część startupów miała już doświadczenia np. w marketingu, ale w UX się czuły niepewnie. Z jednymi już rozmawialiśmy o bardzo konkretnych rzeczach, np. o opomiarowaniu wskaźników, a z innymi o podstawach w marketingu, bo w tym chcieli się rozwijać. Ta indywidualna forma spotkań przybierała formę „on hand”, nad konkretnymi rzeczami, nad konkretnymi dokumentami, na których warto pracować. Dla nas było najbardziej wartościowy element. Porównywalny do warsztatów, jeśli nie ważniejszy.

Sonia: Ja myślę że to jest bardzo ważne co teraz mówisz. Ta formuła online sprzyjała temu, żeby  większość programu odbywała się tak naprawdę na zasadzie konsultacji. Macie tak naprawdę bardzo szerokie spektrum usług, więc mogliście konsultować, czy pomagać naszym startupom w wielu kwestiach. To było bardzo fajne.

Beata: Dziękuję Ci za udział w naszym podcaście. Bardzo miło było Cię gościć. Mam nadzieję, że to nie ostatni projekt przy którym mamy okazję współpracować, bo to były fajne trzy miesiące, profesjonalnej  współpracy.

Sonia: Dziękuję, praca w Krakowskim Parku Technologicznym zobowiązuje i staramy się profesjonalnie podchodzić do wszystkich aspektów naszej działalności.

Beata: Bardzo dziękuję Ci za dzisiejszą naszą rozmowę, a wszystkich naszych słuchaczy zapraszam do odsłuchania pozostałych podcastów. Zapraszamy też na naszego LinkedIna, na którym dzielimy się wskazówkami dotyczącymi walidacji pomysłów biznesowych, UX-u, marketingu, czyli tego, czym dzieliliśmy się ze startupami w projekcie EIT Digital.

Jeśli Ty chciałbyś, żebyśmy podzielili się z wami wiedzą i doświadczeniem w obszarze modeli biznesowych, User Experience i marketingu, umów się na bezpłatną konsultację. Możesz to zrobić na naszej stronie www.projectpeople.pl. Zapraszamy Was też do subskrybowania naszego podcastu. Pozostańmy w kontakcie.

Sonia: Dzięki za zaproszenie i zachęcam do zapoznania się z ofertą Krakowskiego Parku Technologicznego. Do usłyszenia.

 

Artykuły to za mało?

Chcesz poznać cały proces i dowiedzieć się, jak mógłby wyglądać w Twojej organizacji?

Umów się na bezpłatną konsultację
Beata Mosór-Szyszka
Beata jest strategiem, marketingowcem i konsultantem lean z ponad 14 letnim doświadczeniem na międzynarodowym rynku.

Pomaga firmom stworzyć i/lub zoptymalizować ich model biznesowy, a także przełożyć to na efektywne strategie, taktyki i konkretne działania. Jest autorką metody tworzenia kampanii marketingowych - Lean Marketing Sprint oraz narzędzia do pracy na wartościach - Values Poker.

Jako speaker Beata występuje na polskich i międzynarodowych konferencjach (e.g. Lean Startup Days Paris, VC night by Viva Technology, Open Living Lab).

Beata ma również doświadczenie w organizacji i projektowaniu programów akceleracyjnych np. Google LaunchPad Warsaw & WARP by Deutsche Telekom, T-Mobile & Cisco.

Znajdź nas

Czy chcesz nas lepiej poznać? Sprawdź nasze pozostałe portale społecznościowe

Newsletter

Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj co miesiąc: narzędzia, artykuły i najnowsze informacje o naszych warsztatach.
Tutaj możesz zapisać się na newsletter po polsku. Jeśli chcesz otrzymać Newsletter po angielsku, kliknij tutaj.