+25 do ekwipunku warsztatowca, czyli lista 25 narzędzi do prowadzenia warsztatów zdalnie

Sprawdz Teraz

Przekuj swój ból w wizję

Lean UX how to start

Jako menedżerowie i liderzy, jesteśmy często przytłoczeni wieloma kwestiami, które pojawiają się na co dzień. Mamy wiele decyzji do podjęcia, wiele perspektyw do zrozumienia i przemyślenia oraz wiele spraw biznesowych do załatwienia, itp

Bycie menedżerem/liderem to nieustanna praca. Gdy skończymy zajmować się kolejną ważną sprawą i jedyne o czym marzymy, to napić się spokojnie kawy i przyglądać się efektom – wyskakują następne kwestie. To niekończąca się historia, szczególnie dla tych z nas, którzy są wystarczająco ambitni i marzą o niezależnych, samodzielnych zespołach, które nie potrzebują żadnego wsparcia i zarządzania.

Jest tu dużo miejsca na frustrację, bo to wszystko często nas przytłacza

Przyjrzyjmy się mapie rzeczy potrzebnych do zbudowania zespołu, wprowadzenia do niego zmian lub dołączenia do nowego zespołu jako menedżer. Przechodząc od razu do zadań, często zapominamy o strategicznej podstawie współpracy i komunikacji z naszymi zespołami.

I to nie te rzeczy nas przytłaczają, które wiemy, że powinniśmy robić, a których nie robimy. To, co nas przytłacza, to wszystkie te małe zadania, małe rzeczy do zrobienia na co dzień – wiemy, że każdy mógłby to zrobić, ale nie wiemy, jak wydostać się z tego kręgu, który sprawia, że tracimy czas, energię i motywację.

Wizja to sposób na wyjście z tego piekielnego kręgu!

Uważam, że jedynym sposobem jest przekształcenie złej energii w pozytywną moc. Bazując na tym, co nas dręczy – stworzyć pozytywną wizję. To pierwszy duży krok w kierunku zmiany.

Co może nas boleć i jak przekuć to w wizję? Poniżej znajdziesz kilka przykładów, jak tego dokonać:

 

jak zbudować zespół

Forma wizji zależy od Ciebie. Ale myślenie o tym, czego chcesz, dokąd zmierzasz i co to dokładnie oznacza, to pierwszy krok. 

Pierwszy krok ku eliminacji negatywnych emocji i pierwszy krok do podjęcia skutecznych działań, które przybliżą nas do zrealizowania tej wizji.

Dobrze, ale co dalej?

Jeśli tylko posiadasz wizję, spójrz na grafikę w tym tekście i zastanów się, co może być tym pierwszym krokiem. Rób jedną rzecz tygodniowo, by to osiągnąć, np. określ czas, w którym będziesz realizować wizję ze swoim zespołem, wyznacz powtarzalny, prosty i wymierny cel, który możesz zrealizować w każdym tygodniu, aby przybliżyć się do wizji, wskaż moment, w którym będziesz zadowolony z jakości tej zmiany. Oczywiście, aby ta zmiana była trwała, potrzeba więcej niż jednego elementu modelu. Ale… wystarczy zacząć od jednego z nich. Zacznij od pytania „dlaczego”.

Artykuły to za mało?

Chcesz poznać cały proces i dowiedzieć się, jak mógłby wyglądać w Twojej organizacji?

Umów się na bezpłatną konsultację
Beata Mosór-Szyszka
Beata jest strategiem, marketingowcem i konsultantem lean z ponad 14 letnim doświadczeniem na międzynarodowym rynku.

Pomaga firmom stworzyć i/lub zoptymalizować ich model biznesowy, a także przełożyć to na efektywne strategie, taktyki i konkretne działania. Jest autorką metody tworzenia kampanii marketingowych - Lean Marketing Sprint oraz narzędzia do pracy na wartościach - Values Poker.

Jako speaker Beata występuje na polskich i międzynarodowych konferencjach (e.g. Lean Startup Days Paris, VC night by Viva Technology, Open Living Lab).

Beata ma również doświadczenie w organizacji i projektowaniu programów akceleracyjnych np. Google LaunchPad Warsaw & WARP by Deutsche Telekom, T-Mobile & Cisco.

Znajdź nas

Czy chcesz nas lepiej poznać? Sprawdź nasze pozostałe portale społecznościowe

Newsletter

Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj co miesiąc: narzędzia, artykuły i najnowsze informacje o naszych warsztatach.
Tutaj możesz zapisać się na newsletter po polsku. Jeśli chcesz otrzymać Newsletter po angielsku, kliknij tutaj.