Case Studies

Badania, strategia i design, które podniosły sprzedaż o 104% – platforma e-learningowa dla Kursy Lean

Klient:
Kursy Lean / Lean Action Plan
Cel:
redesign platformy i ułatwienie zakupów przez stronę z kursami
Okres współpracy:
styczeń-marzec 2020
Liczba sprintów:
8
Liczba osób w projekcie:
3

Czy znasz opinie i potrzeby swoich klientów?

Pewnie wydaje Ci się, że znasz. A czy prowadziłeś kiedyś badania swoich klientów, żeby sprawdzić, czy rozumieją Twoją ofertę i architekturę strony? Z taką potrzebą zetknęli się właściciele firmy Lean Action Plan – firmy szkolącej zakłady produkcyjne z metodyk pomagających usprawniać linie fabryczne.

KursyLean.pl rosło w iście leanowy sposób, lecz w pewnym momencie zespół postanowił do nas przyjść po pomoc w osiągnięciu konkretnego celu, jakim było uproszczenie zakupów na platformie e-learningowej, a co za tym idzie – zwiększenie sprzedaży. Jak pomogły w tym badania użytkowników?

Poznaj wyniki, które zaskoczyły samych właścicieli.

Efekty pracy po wdrożeniu platformy e-learningowej

Zanim przeprowadzimy Cię przez ścieżkę projektowania platformy e-learningowej, chcielibyśmy pokazać Ci, co możesz zyskać dzięki procesowi opartemu na badaniach i analizie grupy docelowej.

Po 6 miesiącach od zakończenia projektu przeprowadziliśmy audyt strony klienta. Jak się okazało, nowa platforma pozwoliła im na jeszcze większy wzrost w obszarze e-learningu. Liczby mówią same za siebie!

Stan na 16 grudnia 2020:

Kontekst projektu platformy e-learningowej

W styczniu 2020 roku zgłosił się do nas klient – zespół trenerów Lean Manufacturing, który od jakiegoś już czasu pracował nad swoją platformą mającą na celu edukację osób chcących zdobyć lub rozwinąć umiejętności w zakresie metodyk Lean wykorzystywanych na co dzień w zakładach przemysłowych.

Rozwój w zakresie Lean Manufacturing to temat interesujący zarówno dla osób zaczynających pracę w przemyśle, jak i tych mających w nim doświadczenie. Kursy Lean miały w swoim portfelu ofertę dla osób stawiających pierwsze kroki w Lean Manufacturing i dla tych bardziej zaawansowanych. Każdy kurs kończy się przyznaniem certyfikatu, który jest atrakcyjny zwłaszcza dla osób stawiających pierwsze kroki w tej tematyce.

Celem części pierwszej naszej współpracy było zweryfikowanie użyteczności strony z kursami, zbadanie potrzeb klientów i partnerów B2B, a także sprawdzenie, w jaki sposób można poprawić User Experience, podnosząc tym samym jakość i wartość sprzedawanych kursów.

Oryginalnie strona kursów powstawała leanowo – kolejne kursy były dodawane do bazy w odpowiedzi na potrzeby.. Proces zakupowy przez to zaczął się wydłużać i finalnie składał się z wielu kroków, co zniechęcało użytkowników do kupowania produktów. Wówczas właściciele firmy postanowili zgłosić się do Project: People po redesign, którego rezultatem jest nowa, wdrożona już platforma e-learningowa: czytelna, intuicyjna, odpowiadająca na potrzeby grup docelowych. 

Proces podzieliliśmy na 8 sprintów. W projekcie uczestniczyły 4 osoby, na różnych etapach pracy. 

Tutaj przeczytasz pierwsze case study, które obejmuje pracę w 4 pierwszych sprintach. Zostały one przeznaczone na badania, które dały następnie podstawę do redesignu strony. Przeprowadziliśmy szczegółowy desk research (analizę danych zastanych), analizę ścieżki użytkownika, przygotowaliśmy hipotezy badawcze (które następnie zwalidowaliśmy dzięki opracowanym scenariuszom), co pozwoliło nam przygotować skuteczny projekt. 

Case study z ostatnich 4 sprintów, które poświęciliśmy na projektowanie UX i UI, czeka na Ciebie tutaj. Dowiesz się z niego, w jaki sposób realizujemy złożone projekty graficzne.

Samo wdrożenie zostało zrealizowane wspólnie z zespołem z firmy Network Interactive. Dzięki niemu platforma Kursy Lean jest nie tylko użyteczna i atrakcyjna graficznie, ale przede wszystkim działa tak, jak zaplanowaliśmy.

Sprinty 1 – 4: Analiza ścieżki użytkownika, UX research i audyt platformy e-learningowej

Znasz anegdotkę o pomocniku murarza, który biegał po placu budowy z pustymi taczkami, a zapytany, dlaczego to robi, odpowiedział: “tyle roboty, że nawet nie ma czasu tych taczek załadować”?

Pierwsze 4 sprinty posłużyły nam po to, by takiej sytuacji uniknąć. Chcieliśmy zatroszczyć się o to, by nasze “taczki” były wypełnione po brzegi konkretnymi, potwierdzonymi informacjami.

Dlatego ten etap pracy skupiony był m.in. na:

  • doprecyzowaniu planów prac,
  • obszernym researchu, który obejmował swoim zakresem zarówno desk research, jak i badania terenowe – wywiady przeprowadzone z klientami KursyLean.pl,
  • przygotowaniu konkretnej strategii, która uwzględniała pozyskane informacje.

Zdobyta w ten sposób wiedza była bezcenna nie tylko z uwagi na jej rolę w procesie projektowania nowej odsłony interfejsu portalu, ale także w kontekście całościowej strategii sprzedaży przez Internet, na co nasz klient chciał położyć większy nacisk.

Więcej o tym etapie projektu przeczytasz w szczegółowym case study dostępnym pod tym linkiem.

Sprinty 5 – 8: UX & UI Design + Style Guide

Kolejne sprinty poświęcone były na przekucie zdobytej wiedzy w namacalny projekt, który następnie został wdrożony (i który możesz podziwiać “na żywo” na kursylean.pl). Intensywne 4 tygodnie skupione były na:

  • projektowaniu doświadczeń użytkownika, m.in. reorganizacji architektury informacji, nawigacji, procesu zakupowego i korzystania z kursów;
  • Stworzeniu oraz stopniowym rozwijaniu makiet funkcjonalnych strony;
  • Zaprojektowaniu interfejsu użytkownika w wersji na komputer i na smartfon;
  • Przygotowaniu materiałów i oddaniu ich do wdrożenia przez naszego partnera, Network Interactive;
  • Stworzeniu Style Guide, czyli wytycznych dotyczących identyfikacji wizualnej.

A wszystko to w nieustannym kontakcie z klientem, z którym na bieżąco dopracowywaliśmy najdrobniejsze szczegóły związane z projektem.

Chcesz wiedzieć więcej o projekcie samej strony? Koniecznie przeczytaj szczegółowe case study, które znajdziesz tutaj.

Życzymy sobie, by wszystkie projekty były podobne dla tego, który zrealizowaliśmy razem z KursyLean! Świetna komunikacja i wzajemne zaufanie od pierwszego dnia pozwoliły nam stworzyć witrynę, która w kilka miesięcy podniosła sprzedaż o 104%..

A co o projekcie mówi sam klient? Oddajmy głos Krzysztofowi:

Współpraca przy projekcie strony była dla nas świetną okazją do połączenia wiedzy. Zespół Project: People zebrał informacje od użytkowników i przedstawił swoje propozycje. My z kolei korzystaliśmy z naszych doświadczeń w prowadzeniu kursów i dotychczasowej pracy nad tym projektem. Łącząc te dwa podejścia, po obu stronach pojawiały się różne propozycje, które uczyniły projekt jeszcze bardziej wartościowym.

Krzysztof Pawłowski, Partner Zarządzający, Lean Action Plan

Case study to za mało?

Chcesz poznać cały proces i dowiedzieć się, jak mógłby wyglądać w Twojej organizacji?

Umów się na bezpłatną konsultację

Zespół projektowy, czyli kto za co odpowiadał

Autor Case Study

Paweł Nawara Product Designer w Project: People
Od najmłodszych lat związany z szeroko pojętym designem. Pracował przy projektach graficznych różnego typu (strony WWW, aplikacje mobilne, social media, DTP). Od dwóch lat najlepiej odnajduje się w Lean UX & UI Design.

Pracuje przy innowacyjnych projektach rozwiązując często złożone problemy. Jest na każdym etapie procesu. Od wstępnego pomysłu i rozmów z klientem, przez cały proces projektowania, aż do współpracy z deweloperami przy finalnym wdrożeniu produktu.

Mocno zaangażowany w różnego typu działania społeczne i organizację wydarzeń (Juwenalia UEK, DesignWays Conf). Aktywny członek organizacji studenckiej - NZS UEK, gdzie pomaga rozwijać się młodym i nastawionym na rozwój studentom poprzez mentoring czy szkolenia.

Pozostali członkowie zespołu

Joanna Ostafin Co-founder & Lean UX Strategist
Współzałożycielka Project: People, współtwórczyni Krakowskiej Inicjatywy Designerskiej (KID), organizatorka DesignWays Conf.

Jako Lean UX Strategist na co dzień zajmuje się... niezgadzaniem się ze swoimi klientami - wspiera ich w zakresie weryfikowania pomysłów na nowe produkty, usługi czy biznesy. Pomaga przejść od “innowacyjnego pomysłu” do “realnego produktu”, walidując założenia w oparciu o swoje kompetencje biznesowe, strategiczne, UX, UI, Service Design oraz Lean.

Szczerze zakochana w podejściu Lean (Lean Startup & Lean UX & Lean UX Research). Wierzy w warsztaty i kolektywne budowanie projektów, rozwiązywanie problemów czy generowanie pomysłów.