Walka z kryzysem w Lean Marketing Sprincie – #FightOrDie

Czy Project: People boi się kryzysu? Po ostatniej akcji przeprowadzonej podczas dwudniowej konferencji Social Media Week Warsaw można tylko potwierdzić, że kryzys nigdy nie był nam straszny i doskonale wiemy, jak sobie z nim poradzić 😉
Kryzys? Jaki kryzys?
Zdania ekspertów na temat nadchodzącego kryzysu są podzielone. Część uznaje, że dane rynkowe świadczą o stałym, powolnym rozwoju rynku i nie dostrzegają kryzysu. Są też tacy m.in. analitycy, którzy przewidzieli kryzys w 2008 roku i widzą analogię do symptomów widocznych już teraz. Ci ostatni twierdzą, że kryzys może nas dotknąć już w 2020 roku. Więcej na ten temat możecie przeczytać m.in. na stronach: Businessinsider i Project Syndicate.
Temat nadchodzącego kryzysu stał się jednak dla nas przesłanką do tego, by przypomnieć o konieczności posiadania strategii, która w obliczu kryzysu, może okazać się elementem kluczowym, decydującym o być albo nie być firmy.
#FightoOrDie, czyli nasza walka z kryzysem
W związku z tym przyjęliśmy w Project: People postawę wojownika i obraliśmy sobie na cel zachęcenie firm do działania strategicznego. Jak? Z okazji jednej z największych konferencji marketingowych w Polsce – Social Media Week Warsaw organizowanej przez Social Media Now, przeprowadziliśmy kampanię, która mówiła o strategiach, które firmy mogą obrać w odpowiedzi na kryzys. Motywem przewodnim akcji stał się film Rocky. Rękawice bokserskie poszły w ruch i w tygodniowym sprincie zaplanowaliśmy i zrealizowaliśmy kampanię edukacyjną pod hasłem #FightOrDie.
#FightOrDie w tydzień
Tworząc kampanię skorzystaliśmy z naszego autorskiego procesu Lean Marketing Sprint. W ciągu dokładnie 6 dni przygotowaliśmy i przeprowadziliśmy całą akcję. Lean Marketing Sprint zasadza się na kilka zasadach:
1. Motyw przewodni
Kampania powinna mieć nośny i zrozumiały dla wszystkich motyw przewodni. W przypadku tej kampanii była to walka bokserska. A jej symbolem stały się rękawice. Dlaczego rękawice? Rękawice bokserskie to motyw walki, niepoddawania się i ciężkiej pracy. W ten sposób chcieliśmy pokazać naszą walkę z kryzysem. Zaprezentować się w rękawicach, którymi mocno i skutecznie walczymy z nim, aby pokonać go ostatecznym, silnym ciosem, czyli strategią.
W oparciu o to stworzyliśmy wszystkie materiały wizualne: landing page, video, grafiki, etc.
2. Zaangażowanie społeczności
W ramach kampanii zaangażowaliśmy zarówno firmy będące obecne na konferencji #SMWWarsaw, ale też ich uczestników. Firmy przed konferencją otrzymały paczki z rękawicami, z zaproszeniem do dołączenia do akcji i zaprezentowania tego jak pomagają walczyć z kryzysem na stronie www.fightordie.pl
Uczestników konferencji angażowaliśmy w trakcie trwania wydarzenia poprzez zaproszenie do zdjęcia z rękawicami, podjęcie walki z innymi uczestnikami w formie zabawy, dyskusji z partnerami konferencji o tym, jak walczyć z kryzysem.
3. Skupienie na wybranych kanałach
W ramach akcji skupiliśmy się na działaniu w kilku wybranych kanałach marketingowych. Większość naszej energii włożyliśmy w mocne przełożenie na Twitterze i Instagramie. W osiągnięciu zasięgów pomogło nam zaangażowanie prelegentów, uczestników i partnerów konferencji, którzy nie tylko sharowali posty, ale też postowali swoje własne materiały z akcji (video, gify, zdjęcia).
Rezultat
Rezultat był imponujący – w ciągu zaledwie 6 dni zrealizowaliśmy kampanie, która zawojowała Instagrama i Twittera w trakcie trwania konferencji, pozyskała świetnych partnerów (m.in. Social Media Now, SMSAPI, More Bananas, Leaders Island, Grupa 3S, Simplinves, Sentimenti, Brand24, Monika Czaplicka (czaplicka.eu), Mateusz Muryjas (Analityczny.it), Franciszek Bazyli Georgiew i Daniel Kot (Social Tigers), Piotr Chmielewski (Social Media Now), Marek Oczkowski (SMSAPI), Patrycja Górecka-Butora (Whitepress), Szymon Mierzwa, Rafał Myślinski (Suchar Codzienny), Wizualna Strona Karoliny, Paulina Worożbit, Dominika Pliszka, Ilona Sieradzka, Edyta Krzyczman), a także przełożyła się na konkretne zapytania dotyczące usług naszych i naszych partnerów.
Dziękujemy wszystkim partnerom za pozytywną energię i zaangażowanie. Podziękowania również płyną do wszystkich członków zespołu Project: People, którzy wspierali akcje: Paweł Nawara (Design), Paulina Drygała (logistyka), Tomasz Osowski (reklamy).

Kampania #FightOrDie była naszą kolejną już akcja zrealizowaną w Lean Marketing Sprincie, czyli tygodniowym procesie, w trakcie którego możemy zaprojektować i przeprowadzić kampanię marketingową osiągając wyznaczone rezultaty. Jeśli jesteś zainteresowany tematem, zachęcam do przeczytania artykułów, w którym opisaliśmy bardziej szczegółowo sam proces: Marketing w sprincie czyli co można osiągnąć w tydzień, Marketing w sprincie, czyli jak zbudować kampanię marketingową w tydzień czy case study KRKBot poznał wszystkie tajemnice Krakowa.
A jak akcja wyglądała dzień po dniu? Zobaczcie sami!
Dzień 1
Rozpoczęła się zespołowa dyskusja nad formą i zaprezentowaniem akcji na nadchodzącej konferencji Social Media Week Warsaw, na którą wybieraliśmy się prawie całym zespołem marketingu. Beata przygotowała szczegółowy plan taktyczny, w którym każdy z nas był przydzielony do określonych zadań. W pierwszy dzień powstał już prosty landing page z opisem akcji, stworzyliśmy listę potencjalnych partnerów naszej kampanii i skontaktowaliśmy się z nimi wysyłając krótką zajawkę mailową. W międzyczasie zostały zakupione rękawice bokserskie, które wysłaliśmy do partnerów kolejnego dnia roboczego z krótkim listem opisującym nadchodzącą kampanię.

Dzień 2
Rękawice zostały wysłane, powstały również materiały graficzne oraz posty na czas trwania konferencji.
Powstała także oferta dla naszych potencjalnych klientów, w której zaproponowaliśmy cztery możliwości walki z kryzysem:
– stworzenie strategii na silną strategię marketingową,
– strategię wejścia na nowy rynek,
– budowę nowego produktu,
– audyt strategiczny i plan naprawczy.
Dzień 3
O poranku nakręciliśmy wideo, zrobiliśmy zespołowe zdjęcia, które udostępniliśmy na swoich kanałach w dniu rozpoczęcia akcji i skontaktowaliśmy się z partnerami, do których dotarły paczki z rękawicami. Naszą akcję finalnie wsparło 7 partnerów: Social Media Now, SMSAPI, More Banasas, Leaders Island, Szymon Mierzwa, Simplinvest, Sentimenti oraz Brand24 🙂



Dzień 4
Stworzyliśmy reklamy na Facebooka, które wyświetlały się osobom biorącym udział w konferencji, dodaliśmy ostatnie informacje od naszych partnerów na stronę www.fightordie.pl.

Dzień 5 i 6
W czwartek rano, będąc w trasie do Warszawy, podmieniliśmy swoje covery na kanałach social media oraz udostępniliśmy posty o akcji. Gdy dotarliśmy na konferencje, zawiesiliśmy na szyi rękawice i rozpoczęliśmy akcje #FightorDie 🙂
Przez dwa dni Social Media Week całkowicie pochłonęły nas rozmowy z prelegentami, organizatorami i uczestnikami i w krótkich rozmowach opisywaliśmy na czym polega nasza akcja oraz zachęcaliśmy ich do zrobienia zdjęcia z rękawicami i wspólnej walki z kryzysem.
Każde zdjęcie wstawialiśmy od razu na nasze Instastory razem z hashtagiem #FightOrDie oraz oznaczaliśmy sfotografowane osoby. Dzięki temu nasi fighterzy mogli udostępnić je w swojej relacji, co zrobili m.in. Monika Czaplicka (czaplicka.eu), Social Media Now, Franciszek Georgiew (Social Tigers) czy Szymon Mierzwa (szymonmierzwa.pl). To spowodowało, że nasza akcja stawała się coraz bardziej rozpoznawalna – finalnie zasięg social media osiągnął 21 000.


Po reakcjach, zdjęciach i komentarzach możemy śmiało napisać, że akcja została odebrana pozytywnie i potwierdziliśmy, że niestandardowe kampanie to nasza specjalność. Dostaliśmy też kilka wiadomości prywatnych z wrażeniami o akcji 😉








Case study to za mało?
Chcesz poznać cały proces i dowiedzieć się, jak mógłby wyglądać w Twojej organizacji?