strategia biznesowa

Czy Project: People boi się kryzysu? Po ostatniej akcji przeprowadzonej podczas dwudniowej konferencji Social Media Week Warsaw można tylko potwierdzić, że kryzys nigdy nie był nam straszny i doskonale wiemy, jak sobie z nim poradzić 😉

Kryzys? Jaki kryzys?

Zdania ekspertów na temat nadchodzącego kryzysu są podzielone. Część uznaje, że dane rynkowe świadczą o stałym, powolnym rozwoju rynku i nie dostrzegają kryzysu. Są też tacy m.in. analitycy, którzy przewidzieli kryzys w 2008 roku i widzą analogię do symptomów widocznych już teraz. Ci ostatni twierdzą, że kryzys może nas dotknąć już w 2020 roku. Więcej na ten temat możecie przeczytać m.in. na stronach: Businessinsider i Project Syndicate.

Temat nadchodzącego kryzysu stał się jednak dla nas przesłanką do tego, by przypomnieć o konieczności posiadania strategii, która w obliczu kryzysu, może okazać się elementem kluczowym, decydującym o być albo nie być firmy.

#FightoOrDie, czyli nasza walka z kryzysem

W związku z tym przyjęliśmy w Project: People postawę wojownika i obraliśmy sobie na cel zachęcenie firm do działania strategicznego. Jak? Z okazji jednej z największych konferencji marketingowych w Polsce – Social Media Week Warsaw organizowanej przez Social Media Now, przeprowadziliśmy kampanię, która mówiła o strategiach, które firmy mogą obrać w odpowiedzi na kryzys. Motywem przewodnim akcji stał się film Rocky. Rękawice bokserskie poszły w ruch i w tygodniowym sprincie zaplanowaliśmy i zrealizowaliśmy kampanię edukacyjną pod hasłem #FightOrDie.

#FightOrDie w tydzień

Tworząc kampanię skorzystaliśmy z naszego autorskiego procesu Lean Marketing Sprint. W ciągu dokładnie 6 dni przygotowaliśmy i przeprowadziliśmy całą akcję.  Lean Marketing Sprint zasadza się na kilka zasadach:

1. Motyw przewodni

Kampania powinna mieć nośny i zrozumiały dla wszystkich motyw przewodni. W przypadku tej kampanii była to walka bokserska. A jej symbolem stały się rękawice. Dlaczego rękawice? Rękawice bokserskie to motyw walki, niepoddawania się i ciężkiej pracy. W ten sposób chcieliśmy pokazać naszą walkę z kryzysem. Zaprezentować się w rękawicach, którymi mocno i skutecznie walczymy z nim, aby pokonać go ostatecznym, silnym ciosem, czyli strategią.

W oparciu o to stworzyliśmy wszystkie materiały wizualne: landing page, video, grafiki, etc.

https://www.youtube.com/watch?v=GC2TTlykvmo

2. Zaangażowanie społeczności

W ramach kampanii zaangażowaliśmy zarówno firmy będące obecne na konferencji #SMWWarsaw, ale też ich uczestników. Firmy przed konferencją otrzymały paczki z rękawicami, z zaproszeniem do dołączenia do akcji i zaprezentowania tego jak pomagają walczyć z kryzysem na stronie www.fightordie.pl

Uczestników konferencji angażowaliśmy w trakcie trwania wydarzenia poprzez zaproszenie do zdjęcia z rękawicami, podjęcie walki z innymi uczestnikami w formie zabawy, dyskusji z partnerami konferencji o tym, jak walczyć z kryzysem.

3. Skupienie na wybranych kanałach

W ramach akcji skupiliśmy się na działaniu w kilku wybranych kanałach marketingowych. Większość naszej energii włożyliśmy w mocne przełożenie na Twitterze i Instagramie. W osiągnięciu zasięgów pomogło nam zaangażowanie prelegentów, uczestników i partnerów konferencji, którzy nie tylko sharowali posty, ale też postowali swoje własne materiały z akcji (video, gify, zdjęcia).

Rezultat

Rezultat był imponujący – w ciągu zaledwie 6 dni zrealizowaliśmy kampanie, która zawojowała Instagrama i Twittera w trakcie trwania konferencji, pozyskała świetnych partnerów (m.in. Social Media Now, SMSAPI, More Bananas, Leaders Island, Grupa 3S, Simplinves, Sentimenti, Brand24, Monika Czaplicka (czaplicka.eu), Mateusz Muryjas (Analityczny.it), Franciszek Bazyli Georgiew i Daniel Kot (Social Tigers), Piotr Chmielewski (Social Media Now), Marek Oczkowski (SMSAPI), Patrycja Górecka-Butora (Whitepress), Szymon Mierzwa, Rafał Myślinski (Suchar Codzienny), Wizualna Strona Karoliny, Paulina Worożbit, Dominika Pliszka, Ilona Sieradzka, Edyta Krzyczman), a także przełożyła się na konkretne zapytania dotyczące usług naszych i naszych partnerów. 

Dziękujemy wszystkim partnerom za pozytywną energię i zaangażowanie. Podziękowania również płyną do wszystkich członków zespołu Project: People, którzy wspierali akcje: Paweł Nawara (Design), Paulina Drygała (logistyka), Tomasz Osowski (reklamy).

strategia biznesowa

Kampania #FightOrDie była naszą kolejną już akcja zrealizowaną w Lean Marketing Sprincie, czyli tygodniowym procesie, w trakcie którego możemy zaprojektować i przeprowadzić kampanię marketingową osiągając wyznaczone rezultaty. Jeśli jesteś zainteresowany tematem, zachęcam do przeczytania artykułów, w którym opisaliśmy bardziej szczegółowo sam proces: Marketing w sprincie czyli co można osiągnąć w tydzień, Marketing w sprincie, czyli jak zbudować kampanię marketingową w tydzień czy case study KRKBot poznał wszystkie tajemnice Krakowa.

A jak akcja wyglądała dzień po dniu? Zobaczcie sami!

Dzień 1 

Rozpoczęła się zespołowa dyskusja nad formą i zaprezentowaniem akcji na nadchodzącej konferencji Social Media Week Warsaw, na którą wybieraliśmy się prawie całym zespołem marketingu. Beata przygotowała szczegółowy plan taktyczny, w którym każdy z nas był przydzielony do określonych zadań. W pierwszy dzień powstał już prosty landing page z opisem akcji, stworzyliśmy listę potencjalnych partnerów naszej kampanii i skontaktowaliśmy się z nimi wysyłając krótką zajawkę mailową. W międzyczasie zostały zakupione rękawice bokserskie, które wysłaliśmy do partnerów kolejnego dnia roboczego z krótkim listem opisującym nadchodzącą kampanię.

strategia biznesowa

Dzień 2

Rękawice zostały wysłane, powstały również materiały graficzne oraz posty na czas trwania konferencji.

Powstała także oferta dla naszych potencjalnych klientów, w której zaproponowaliśmy cztery możliwości walki z kryzysem:
– stworzenie strategii na silną strategię marketingową,
– strategię wejścia na nowy rynek,
– budowę nowego produktu,
– audyt strategiczny i plan naprawczy.

Dzień 3

O poranku nakręciliśmy wideo, zrobiliśmy zespołowe zdjęcia, które udostępniliśmy na swoich kanałach w dniu rozpoczęcia akcji i skontaktowaliśmy się z partnerami, do których dotarły paczki z rękawicami. Naszą akcję finalnie wsparło 7 partnerów: Social Media Now, SMSAPI, More Banasas, Leaders Island, Szymon Mierzwa, Simplinvest, Sentimenti oraz Brand24 🙂

strategia biznesowa
strategia biznesowa
strategia biznesowa

Dzień 4

Stworzyliśmy reklamy na Facebooka, które wyświetlały się osobom biorącym udział w konferencji, dodaliśmy ostatnie informacje od naszych partnerów na stronę www.fightordie.pl.

strategia biznesowa

Dzień 5 i 6

W czwartek rano, będąc w trasie do Warszawy,  podmieniliśmy swoje covery na kanałach social media oraz udostępniliśmy posty o akcji. Gdy dotarliśmy na konferencje, zawiesiliśmy na szyi rękawice i rozpoczęliśmy akcje #FightorDie 🙂

Przez dwa dni Social Media Week całkowicie pochłonęły nas rozmowy z prelegentami, organizatorami i uczestnikami i w krótkich rozmowach opisywaliśmy na czym polega nasza akcja oraz zachęcaliśmy ich do zrobienia zdjęcia z rękawicami i wspólnej walki z kryzysem.

Każde zdjęcie wstawialiśmy od razu na nasze Instastory razem z hashtagiem #FightOrDie oraz oznaczaliśmy sfotografowane osoby. Dzięki temu nasi fighterzy mogli udostępnić je w swojej relacji, co zrobili m.in. Monika Czaplicka (czaplicka.eu), Social Media Now, Franciszek Georgiew (Social Tigers) czy Szymon Mierzwa (szymonmierzwa.pl). To spowodowało, że nasza akcja stawała się coraz bardziej rozpoznawalna – finalnie zasięg social media osiągnął 21 000.

strategia biznesowa
strategia biznesowa

Po reakcjach, zdjęciach i komentarzach możemy śmiało napisać, że akcja została odebrana pozytywnie i potwierdziliśmy, że niestandardowe kampanie to nasza specjalność. Dostaliśmy też kilka wiadomości prywatnych z wrażeniami o akcji 😉

strategia biznesowa
strategia biznesowa
strategia biznesowa
strategia biznesowa
strategia biznesowa
strategia biznesowa
strategia biznesowa

Zespół projektowy, czyli kto za co odpowiadał

Autor Case Study

Daria Bodziony Lean Marketing Consultant
Pomaga klientom w rozwoju ich marki i produktów digitalowych poprzez działania marketingowe (social media, content marketing, strategie, ADS, SEO) w oparciu o badanie i analizę grupy docelowej oraz wypracowaniu UVP marki.

Zdobywała doświadczenie w pracy marketingowca, Wirtualnej Asystentki i własnej działalności. Stworzyła i cały czas rozwija swój portal Mistrzejowice24.pl, w którym jest menadżerem projektu. Kieruje własnym zespołem oraz zarządza projektami realizowanymi przez portal. Jest certyfikowanym Trenerem Biznesu.

Uwielbia angażować się w różne akcje społeczne, dlatego aktywnie działa organizując wydarzenia, gry terenowe oraz robiąc zdjęcia i wideo. Nowohucianka od urodzenia.

Pozostali członkowie zespołu

Beata Mosór-Szyszka CEO & Lean Strategist
Beata jest strategiem, marketingowcem i konsultantem lean z ponad 14 letnim doświadczeniem na międzynarodowym rynku.

Pomaga firmom stworzyć i/lub zoptymalizować ich model biznesowy, a także przełożyć to na efektywne strategie, taktyki i konkretne działania. Jest autorką metody tworzenia kampanii marketingowych - Lean Marketing Sprint oraz narzędzia do pracy na wartościach - Values Poker.

Jako speaker Beata występuje na polskich i międzynarodowych konferencjach (e.g. Lean Startup Days Paris, VC night by Viva Technology, Open Living Lab).

Beata ma również doświadczenie w organizacji i projektowaniu programów akceleracyjnych np. Google LaunchPad Warsaw & WARP by Deutsche Telekom, T-Mobile & Cisco.
Katarzyna Golonka Lean Marketing Consultant
W biznesie od pięciu lat, podczas których zarządzała kilkunastoosobowym zespołem, kreowała cykle wydarzeń biznesowych, współtworzyła firmę i nią kierowała. Obecnie specjalizuje się w Content Marketingu oraz Personal Brandingu.

Pomaga firmom w odnalezieniu własnego “ja” w biznesie i komunikacji tego na zewnątrz (strategia marketingowa & biznesowa).

Zaangażowana w liczne działania społecznościowe. Jest certyfikowanym Trenerem Biznesu. Prowadzi warsztaty z pogranicza strategii & marketingu. Autorka tekstów dla portali branżowych, m.in. Nowy Marketing, Marketing w Praktyce, E-commerce & Digital Marketing.
Paulina Ostafin Lean Marketing Consultant
Pracuje głównie w obszarze social media, content marketing i PR. Doświadczenie sukcesywnie zdobywała na wcześniejszych stanowiskach w różnych firmach (startup, mała firma, obecnie Project: People) i ciągłym doskonaleniu się. Uwielbia ludzi, kreatywne rozwiązania, wychodzenie ze swojej strefy komfortu. Chętnie podejmuje się każdego zadania i lubi stawiać sobie wysoko poprzeczkę. Jej pasją są wszelakie biegi, począwszy od Runmageddonu, sprintów na 100m i sprintów w Project: People.
Grzegorz Górzyński Lean Marketing Consultant & Strategist
Tworzy i pomaga rozwijać klientom ich strategie marketingowe oraz biznesowe.

Zdobywał doświadczenie w NGO, korporacji, startupie, MŚP, jak i agencji, dzięki czemu holistycznie patrzy na biznes. Współpracował z Facebook Inc. przy globalnym projekcie Developer Circles.

Przeszkolił kilkaset osób z zakresu marketingu, social mediów czy walidacji pomysłów biznesowych. Stał na scenie m.in. Social Media Week Warsaw, BOSS Festiwal, PR Camp.

Miłośnik podejścia Lean Startup, podróży i dobrego jedzenia.

Case study to za mało?

Chcesz poznać cały proces i dowiedzieć się, jak mógłby wyglądać w Twojej organizacji?

Umów się na bezpłatną konsultację